C.13 Geografické informační technologie v environmentálním vzdělávání

Lektoři: Petr Horák, Zdeňka Jičínská

Rozsah: varianta A – 60 minut, varianta B – 240 minut

Forma: varianta A – přednáška, varianta B – pracovní dílna (workshop)

Cílová skupina učitelů: 2. stupeň ZŠ a SŠ

 

Geografické informační a navigační systémy jsou součástí Rámcového vzdělávacího programu (především pro gymnázia). Pojďte spolu s námi naplnit tento mnohdy bezobsažný termín konkrétními činnostmi, které jej promění v mocný a velmi užitečný nástroj, pomůcku a prostředníka k mnoha dalším tématům. Společně si ukážeme, jak tyto systémy používat, jak s nimi začít ve školách a jaké praktické pomůcky si s jejich pomocí můžeme vyrobit. Zaměříme se na práci s GIS během týdenního pobytového týdne, na jeho využití v projektové výuce, návaznost na práci s regionem a průzkum konkrétních míst a témat. Krajina se stává naší laboratoří a GIS praktickým pomocníkem.

 

Tvorba modulu byla podpořena projektem Praktická environmentální výchova pro pedagogy (reg. č. CZ.1.07/1.3.10/02.0044), který realizuje Lipka, a který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

 

 


FOTOGALERIE

Účastníci specializačního studiaZkoumáme v příroděPříroda je nejlepší učebnouŠkola hrouPřednášky

© LIPKA 2019