D.9 Bloková výuka jako forma tematické výuky

Lektor: Jiří Vorlíček

Rozsah: 120 minut

Forma: pracovní dílna (workshop)

Cílová skupina učitelů: 2. stupeň ZŠ

 

Bloková výuka je založena na integraci více předmětů do jednoho vyučovacího bloku, kterého se účastní žáci věkově odlišných skupin. Rozvíjejí samostatný přístup k řešení problémů, smysl pro spolupráci i zodpovědnost za své učení. Díky otevřenému dynamickému přístupu sociálního učení, který se zaměřuje na prožitky a životní zkušenosti, pocítí žáci vnitřní motivaci objevovat něco nového. Účastníci si prakticky vyzkoušejí práci v jednom z tematicky zaměřených bloků, v němž se seznámí s principy blokové výuky. V závěrečné diskuzi rozebereme základní předpoklady integrované tematické výuky a jejich využití pro školní praxi.

 

Tvorba modulu byla podpořena projektem Praktická environmentální výchova pro pedagogy (reg. č. CZ.1.07/1.3.10/02.0044), který realizuje Lipka, a který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

 

 


FOTOGALERIE

Účastníci specializačního studiaZkoumáme v příroděPříroda je nejlepší učebnouŠkola hrouPřednášky

© LIPKA 2019