Jabloňka a Ořešánek

» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI

Jabloňka a Ořešánek přivítají děti v přírodní zahradě Lipky a společně s nimi využijí její plody. Budou moštovat jablíčka a barvit ořechovým listím hedvábí pro další Ořešánky. V programu bude prostor i pro hry se semeny plodů.


Rozšířená anotace


Děti se seznámí s Jabloňkou a Ořešánkem, kteří žijí na naší zahradě. Posbírají s nimi jablíčka a ořechy a budou se zabývat jejich využitím. Z jablíček vylisují mošt a nakrájí je na sušení na křížaly. U ořechu si ověří, že semena obsahují tuk, využijí zvuky skořápek a obarví kousek hedvábí v ořechovém listí. Z něho si pak vyrobí malé kamarády Ořešánka. Součástí programu je i volná hra dětí se semeny plodů z ovocných stromů (třídění, otiskování, vytváření mandal…). Každé dítě si z programu odnese Ořešánka z oříšku a hedvábí.


Základní údaje o programu


Čas programu
2.5 hod. včetně přestávek

Cílová skupina
1. ročník ZŠ, MŠ od 5 let

Optimální počet účastníků
12–24

Místo začátku a konce programu – popis místa
Pracoviště Lipová, Lipová 20, Brno-Pisárky, program probíhá v interiéru a v zahradě.

Požadavky na účastníky
Přezůvky, svačinu, vhodné obutí a oblečení


Cíle programu


Environmentální rozměr programu
Děti se seznamují s různými možnostmi šetrného využívání plodů ze zahrady.

Výstupy
Žák/dítě:
  • vyrobí mošt z jablek
  • vyrobí křížaly z jablek
  • popíše vývoj jablka od květu až po zralý plod
  • hledá a prakticky si vyzkouší různá využití vlašských ořechů
  • obarví hedvábí v ořechovém listí a vyrobí si loutku Ořešánka
  • různými smysly zkoumá semena plodů
  • hodnotí zpracování jablek a ořechů ze zahrady jako práci, kterou zvládne


Zařazení dle RVP


Vzdělávací oblast
Dítě a jeho tělo – rozvoj a užívání všech smyslů - osvojování si věku přiměřených praktických dovedností

Rozvíjené klíčové kompetence
  • kompetence k učení
  • kompetence komunikativní
  • kompetence občanské




» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI

© LIPKA 2017