CO SE DĚJE V LESE

» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI

Soubory ke stažení: PDF


Žáci nahlédnou do nejrůznějších dějů probíhajících v lese, a to přímo v lesním terénu v okolí Jezírka. Žáci si vyzkoušejí roli vědců při botanickém i zoologickém průzkumu, prozkoumají, jakou úlohu zastávají v lesním ekosystému jeho jednotlivé složky, jaké jsou vztahy a vazby mezi nimi a co se stane, když dojde k jejich narušení. Zjistí, jaké důležité funkce zastávají na planetě Zemi lesy. V programu nechybí pohybové hry v lese a drobné aktivity podporující spolupráci v kolektivu.


Rozšířená anotace


Žáci nahlédnou do nejrůznějších dějů probíhajících v lese, a to přímo v lesním terénu v okolí Jezírka. Žáci si vyzkoušejí roli vědců při botanickém i zoologickém průzkumu, prozkoumají, jakou úlohu zastávají v lesním ekosystému jeho jednotlivé složky, jaké jsou vztahy a vazby mezi nimi a co se stane, když dojde k jejich narušení. Zjistí, jaké důležité funkce zastávají na planetě Zemi lesy. V programu nechybí pohybové hry v lese a drobné aktivity podporující spolupráci v kolektivu.


Základní údaje o programu


Délka programu
26–28 vyučovacích hodin (dle domluvy)

Cílová skupina
3.–6. ročník ZŠ

Optimální počet účastníků
15–32

Místo začátku a konce programu – popis místa
Jezírko

Požadavky na účastníky
Podrobné informace se seznamem vhodného vybavení obdrží učitel několik týdnů před odjezdem na pobytový program.


Cíle programu


Environmentální rozměr programu
Program navozuje kladný vztah člověka k lesnímu prostředí. Žáci získají přehled o možnostech plnění různých funkcí lesního ekosystému. Vytvoří si kladný vztah k rostlinám, živočichům i neživé přírodě.

Výstupy
Žák/dítě:
  • ­ popíše a vysvětlí nejdůležitější ekosystémové funkce lesa.
  • ­ ­určí jednotlivá lesní patra a některé druhy rostlin a živočichů.
  • ­ ­vysvětlí význam půdních živočichů pro tvorbu půdy.
  • ­ ­samostatně vyhledá informace v určovacích klíčích a atlasech.
  • ­ na základě zjištěných informací vytvoří výstup v podobě modelu lesa­.
  • ­ ­samostatně zhodnotí svou vlastní práci i práci ostatních­.


Zařazení dle RVP


Průřezové téma
    Environmentální výchova/Ekosystémy


Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblast
Člověk a jeho svět, Člověk a příroda/Přírodopis

Rozvíjené klíčové kompetence
  • kompetence k učení
  • kompetence k řešení problémů
  • kompetence komunikativní
  • kompetence sociální a personální




» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI

© LIPKA 2017