KONEV – Konference k environmentální výchově

A NENÍ TO NÁHODOU PRÁCE?

 

Datum: 24. října 2019, (čas bude upřesněn, jedná se o celodenní konferenci)

Místo konání: Kancelář veřejného ochránce práv, Údolní 39, Brno

 

Vážení pedagogové, 24. října 2019 si rezervujte váš čas pro další ročník Konference k environmentální výchově.

Podtitul "A není to náhodou práce?" směřuje k tématu autentického učení - smysluplného, aktivního využití reálných situací ve školní výuce, v každém věku, v každém předmětu, v kontextu rozvoje environmentálních znalostí, dovedností a postojů.

 

Akce se koná pod záštitou hejtmana Jihomoravského kraje JUDr. Bohumila Šimka.


PŘIHLÁŠKA

Přihlášku naleznete v kalednáři akcí nebo zde.

 

Program

V dopolední, přednáškové části odhalíme tajemství finského phenomena-based learning, skutečné projektové výuky a místně zakotveného učení. Odpoledne se můžete zúčastnit jedné vybrané dílny, kde se bude různými způsoby pracovat. Stravování bude zajištěno v místě konání akce.


Přednášky

Hana Mikulicová, Jiří Vorlíček – Lipka

Ve finských školách se práce nebojí

Finské děti ve škole šijí trička, produkují písničky nebo třeba prověřují domácí ekonomiku. Patří tyhle věci do výuky v běžné základní škole? Co se tím žáci učí a proč je to pro ně důležité?

 

Susanna Bäckman – International School of Prague

Phenomena-based learning - Učení orientované na „jevy“

Základem tohoto způsobu učení, spojeného s reformami finského školského systému, jsou fenomény. Jedná se o skutečné a v běžném světě pozorovatelné jevy, které žáci zkoumají - různými metodami, z různých pohledů, napříč školními předměty. Jak se taková výuka v praxi osvědčila a co žákům přináší?

(Přednáška bude tlumočena do ČJ)

 

Blažena Hušková – Ústav pro interpretaci místního dědictví ČR

Když se učí o místě

Místně zakotvené učení vyrostlo v USA a před několika lety se dostalo také k nám. Jak takový způsob výuky vypadá, jak souvisí s místní komunitou, co předává žákům a jejich rodičům? Které předměty můžeme učit místně-zakotveně? A jak se to projeví ve školních výsledcích?

 

Jana Kratochvílová – Pedagogická fakulta MU, Karla Černá – ZŠ Řeznovice

Skutečný projekt je práce i učení

Na konkrétním příkladu projektu v jedné základní škole si ukážeme, jak funguje projektová výuka. Vyjasníme si její postavení v současném vzdělávacím systému a pojmenujeme její přínosy a nedostatky, kterých se při ní dopouštíme.

 

Dílny

V dílnách se můžete těšit na konkrétní metodické příklady i nefalšovanou práci - duševní i manuální.

Protože pracovat se podle nás smí, i ve školách.

 

Jedlá školní zahrada – Dana Křivánková (Lipka) – promyšlené plánování a využívání školní přírodní zahrady nejen k výuce pozemků – 1.i 2.st. ZŠ, SŠ

 

Škola pro udržitelný život – Karin Richterová (SEVER) – propojení místně zakotveného učení s projektovou výukou v českém prostředí – 2.st. ZŠ, SŠ

 

Děti jako designéři svého okolí - Veronika Šancová (Prototýpci) – jak podpořit volnou kreativitu a designérské myšlení dětí nízkonákladovými technikami – 1. st. ZŠ

 

Mladí reportéři pro životní prostředí – Zuzana Jakobová (Tereza) – projektová výuka směřující k investigativní novinařině v oblasti ŽP - 1.i 2.st. ZŠ, SŠ

 

Lean canvas – Vojtěch Krmíček (Jihomoravské inovační centrum) – praktický nástroj, který poskytuje ucelený pohled na nápad či projekt a rozvíjí podnikavost – SŠ, příp. 2. st. ZŠ

 

Cena

800 Kč pro pedagogy

700 Kč pro pedagogy ze škol zapojených do sítě MRKEV

970 Kč pro nepedagogy (cena navýšena o DPH)

850 Kč pro nepedagogy ze škol zapojených do sítě MRKEV (cena navýšena o DPH)

Konferenci je možné zařadit do šablon

 

Stravování bude zajištěno v místě konání akce.

 

Kontaktní osoba

Pavla Ehlová, tel. 725 962 735, pavla.ehlova(at)lipka.cz

 

Jaká byla loňská konference?

Nahlédněte ZDE...

FOTOGALERIE

© LIPKA 2019