Pobytové ekologické výukové programy

Rozmarýnek | Rychta | Jezírko

 

Pobytové výukové programy Lipky můžete objednávat telefonicky na jednotlivých pracovištích během celého roku.

 

 


 

Rozmarýnek

Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání
pracoviště Rozmarýnek
Rozmarýnová 6, 637 00 Brno-Jundrov
Tel.: 541 220 208
Kontaktní osoba: Lucie Vladová
E-mail: rozmarynek(at)lipka.cz

 

Mimo jednodenní výukové programy Rozmarýnek zajišťuje také školy v přírodě s environmentálním programem. Probíhají ve smluvním ubytovacím zařízení určenému pro školy v přírodě s kapacitou až 90 žáků. Délka pobytu je obvykle 5 dní (pondělí–pátek). Environmentální program, který zajišťují pedagogové Lipky, naplňuje průřezové téma ŠVP.

Další informace vám poskytneme na vyžádání na pracovišti Rozmarýnek.

 

Pro víc informací si stáhněte brožurku o pobytových programech Rozmarýnku.

 

1.–2. ročník ZŠ

FERDA V PŘÍRODĚ – pobytový týden

Motivací pobytového týdne je putování přírodou společně s Ferdou Mravencem a setkávání se s různými biotopy a živočichy v nich žijícími. Navštvíme louku  na ní housenku, zjistíme, jaký je rozdíl mezi proměnou dokonalou a nedokonalou, prozkoumáme říčku a její obyvatele, les a půdní živočichy i bylinkovou spirálu s léčivými rostlinami. Žáci budou na ruce držet hmyz, lovit vodní bezobratlé a vyrábět chrostíka, míchat léčvou mast a vařit bylinkový čaj. Jako průvodce celým pobytem bude sloužit "Ferdův zápisník", kde si žáci vedou o jednotlivých návštěvách poznámky, dolepují, vybarvují a plní různé úkoly.

Pobyt realizujeme od dubna do října.

2100 Kč      Rozmarýnek
2.–3. ročník ZŠ

FERDA V ZIMĚ - POBYTOVÝ TÝDEN

Copak dělají naši kamarádi Ferda Mravenec, Brouk Pytlík  Beruška za krátkých zimních dnů?

V teplém mraveništi si uvaří bylinkový čaj a umíchají léčivou mast, upečou dortíky na Beruščinu oslavu a vyrobí narozeninový dárek.

Ferda Mravenec však není žádný pecivál a nebojí se vyjít ven z mraveniště ani v zimě! Děti s ním tak mohou prozkoumat zimní les a poznat jeho obyvatele. Kdo z živočichů je zimní spáč a koho můžeme podle stop vypátrat i v zimě? Lze rozeznat druhy stromů, i když jim opadalo všechno listí? Do lesa se vypravíme také večer a zaposloucháme se do zvuků noční přírody.

Před Vánoci nebo Velikonocemi budeme místo Beruščiných narozenin připravovat oslavu tradičních svátků.

Při dostatku sněhu si vyzkoušíme také chůzi na sněžnicích.

Pobytový týden Ferda v zimě vychází z pobytového programu Ferda v přírodě a je upraven pro zimní měsíce.

Realizujeme od listopadu do března.

2200 Kč      Rozmarýnek
3.–5. ročník ZŠ

PLAVBA KAPITÁNA ZDRAVSONA - pobytový týden

Zdravý a zábavný pohyb v přírodě a zdravé a chutné stravování – to jsou dvě hlavní témata, kterým se na škole v přírodě věnujeme. Žáci se stávají odvážnými námořníky, kteří na lodi kapitána Zdravsona vyplouvají na dalekou plavbu za poznáním, jak zajistit lidem ve své zemi zdraví.

V jednotlivých dnech navštěvují různé ostrovy, kde po splnění daného úkolu vždy získají tajemnou šifru. Žáci například zjistí, kolik cukru obsahují různé druhy nápojů, kolik sacharidů, masa či zeleniny by měla obsahovat jejich strava, či jak je těžké odmítnout nabízenou cigaretu. Pobyt poté vyvrcholí velkou hostinou ve zdravém stylu, kterou si žáci sami připraví a odhalením moudrostí, skrytých v šifrách. Program vedený lektory Lipky je v rozsahu 27 vyučovacích hodin.

Pobyt je realizován s podporou ESF a MŠMT, v rámci projektu Zdravě a bezpečně v Jihomoravském kraji.

2200 Kč      Rozmarýnek
3.–6. ročník ZŠ

ŘEMESLA - pobytový týden

Žáci se ze začátku pobytového týdne přesunou do časů minulých, stanou se učedníky ve škole řemesel a postupně se vyučí několika řemeslům. V rámci jednotlivých řemeslných dílen si vyzkouší práci s různými materiály, popř. potravinami, ale seznámí se také s dalšími environmentálními souvislostmi. Porovnají, jaký dopad na přírodu měl život lidí na venkovském statku před sto lety a jaký má dopad život lidí dnes. Řeší například, které materiály používají lidé od pradávna a které jsou vynálezem moderní doby, které potraviny jsou lokální a které dovážíme, nebo jak zacházet s přírodními zdroji, abychom zajistili trvale udržitlený rozvoj. Řemeslné dílny vybírá před pobytem z nabídky doprovázející pedagog (tvoření z vlny, pletení z pedigu, výroba ručního papíru, pečení chleba, ...).

Zároveň žáci pátrají po předcích dívky Josefíny a snaží se doplnit bílá místa v jejím rodokmenu.

Běžný rozsah výuky je 27 vyučovacích hodin.

2200 Kč      Rozmarýnek
4.–6. ročník ZŠ

STRÁŽCI ZEMĚ® - POBYTOVÝ TÝDEN

Pobytový program s navazujícím dokončením ve škole i doma.

Strážci Země jsou unikátním programem odkrývající tajemství Země. Program pracuje s dobrodružstvím a prvky tajemna, používá propracované pomůcky a neokoukané postupy. Je postaven na originální metodice, která vznikla v USA. Program se skládá ze čtyřdenního pobytového programu a navazující práce dětí ve škole či doma.

Na začátku pobytu žáci objeví tajemnou přírodovědnou laboratoř pana E. M. Zjistí, že pro odkrytí tajemství Země musí získat celkem čtyři klíče od čtyř dřevěných truhel. Dva klíče se jim podaří získat ještě na pobytovém programu. Otevřená truhla jim tak odhalí např. tajemství geologické historie Země, vývoje rostlinných a živočišných druhů nebo toků energie a koloběhu látek. K celodennímu výletu je na pobytu inspiruje ručně psaný deník pana E. M., stejně jako k opakovaným návštěvám svého "tajemného místa" v přírodě, kde každý stráví krátký čas o samotě rozjímáním a pozorováním. Další dva klíče získají žáci až ve škole, první za to, že sami sníží svůj negativní dopad na přírodu, a druhý za to že své získané poznatky azkušenosti sdílí s druhým člověkem.

Program vytvořil americký Institut výchovy o Zemi Earth Education. Rozmarýnek jej nabízí v rámci licenční smlouvy.

2200 Kč      Rozmarýnek
5.–7. ročník ZŠ

REPORTÉŘI PŘÍRODY – pobytový týden

Žáci řeší zadané úkoly, měřením v terénu získávají informace, ty dílčím způsobem zpracují a na konci týdne prezentují své výsledky.

Cílem žáků je vytvořit televizní video-reportáž z oblasti, ve které zmapovali správnými technikami stav životního prostředí (voda a lesní ekosystémy, domácí ekologie - ekologický provoz základny a obce, chráněná území a jejich stav).

Žáci během týdne absolvují také mediální dílny", v nichž se učí ovládat videokameru a strukturovat reportáž (výslovnost, příprava otázek, příprava scénáře reportáže). Video-reportáž o stavu životního prostředí natočí a v pátek před odjezdem ji představí ostatním skupinám.

Běžný rozsah výuky je 32 vyučovacích hodin.

Realizujeme od dubna do října.

2200 Kč      Rozmarýnek

 

Rychta

Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání
pracoviště Rychta
Krásensko 76, 683 04, p. Drnovice
Tel.: 517 385 429
Kontaktní osoba: Jitka Vágnerová
E-mail: jitka.vagnerova(at)lipka.cz

 

Pobytové programy jsou kvalitní alternativou škol v přírodě.  Žáci během nich rozvíjí své znalosti zejména v biologii, geografii, ekologii, environmentalistice, občanské výchově a historii. Pobyt je koncipován jako projektový – na jednotlivé výukové bloky navazuje samostatný výzkum, jehož výsledky žáci prezentují a obhajují před ostatními spolužáky. Při práci na projektu se žáci učí postupovat podle výzkumných metod a využívají přitom zázemí pracoviště – literaturu, výpočetní techniku a rozmanité přírodovědné pomůcky. Výuka neprobíhá pouze v areálu Rychty, ale především ve vybraných lokalitách Moravského krasu a okolí Krásenska, které využíváme jako „živou učebnici“.


Konkrétní program kurzu je upraven po dohodě s učitelem. Optimální délka pobytu je 5 dnů, ale nabízíme i kratší varianty. Průměrná délka programu během týdne je 40 vyučovacích hodin.

 

Ceny pobytů pro školy najdete v našem ceníku.

 

 

6.–9. ročník ZŠ, SŠ

PŘÍRODA NAOSTRO

- terénní a projektová výuka, badatelská metoda, zážitková pedagogika, místně zakotvená výuka

 

Týden je zaměřen na praktickou biologii a ekologii. Jeho těžištěm je terénní práce, praktická pozorování ve vybrané lokalitě a badatelská výuka. Žáci si vytváří vlastní výzkumnou otázku a hypotézu, navrhují vlastní postup výzkumu, sbírají data, analyzují je, interpretují a snaží se jim porozumět.

 

Během týdne vás kromě badatelské výuky čeká:
•    terénní exkurze do vybrané lokality Moravského krasu (je možná i v cyklovariantě)
•    motivační průběžná hra na téma evoluce
•    entomologické a hydrobiologické odlovy, ornitologická pozorování
•    hodnocení kvality přírodního prostředí
•    témata jako invazní druhy organismů, evoluce, znečištění vod a další dle vaší volby

  Soubory ke stažení: PDFPDF   Rychta
8.–9. ročník ZŠ, SŠ

ČLOVĚK vs. DIVOČINA

- mezipředmětová, terénní a projektová výuka, badatelská metoda, zážitková pedagogika, místně zakotvená výuka

 

V tomto opravdu terénním pobytovém týdnu žáci zažijí dobrodružství v „divočině“, kde stráví noc. Pomocí různých přírodovědných terénních pomůcek a metod porovnají biodiverzitu kulturní a přírodě bližší krajiny. Žáci budou pracovat ve skupinách, ve kterých nejen splní zadané úkoly, ale svou práci si i naplánují, rozdělují a budou řídit. Provedou fytocenologický snímek a bioindikaci vodního prostředí, zjistí druhové bohatství bezobratlých, zmapují využití ploch, najdou multicache, využijí GPS, vysílačky a další přístroje.
Program je koncipován biologicko-geograficky, podporuje rozvíjení týmových rolí a spolupráci v malých skupinách.

Během týdne vás kromě přespání v terénu čeká:
•    odlovy bezobratlých živočichů ve vodě i na souši pomocí různých metod
•    práce s mapovými podklady a orientace v terénu
•    zpracování výstupů z vlastních průzkumů a jejich aplikace
•    závěrečná diskuzní simulační hra
•    témata jako přírodě blízká krajina, zaniklé vesnice, návrat velkých savců do naší přírody, principy ochrany přírody

  Soubory ke stažení: PDFPDF   Rychta
8.–9. ročník ZŠ, SŠ

Ztraceni aneb Praktická geografie

- mezipředmětová a místně zakotvená výuka, simulační hry, terénní a projektová výuka, krajina jako učebnice

 

Zeměpisný týden, během kterého na příkladu Drahanské vrchoviny prostudujeme geografické vazby i historii vývoje krajiny a společnosti. Těžištěm programu je terénní a projektová výuka, při níž žáci postupují výzkumnou metodou a využívají přitom současné i historické mapové podklady a technologie GIS. Program rozvíjí geografické myšlení žáků a využívá okolní krajinu jako učebnici.


Během týdne vás kromě projektové výuky čeká:
•    práce s terénními GIS, orientační běh s GPS
•    simulační hra zaměřená na vyčerpatelnost přírodních zdrojů či jiná didaktická hra dle vaší volby
•    terénní exkurze do vybrané lokality se zaměřením na krajinu a práci s GIS
•    tvorba vlastních mapových vrstev a práce s geografickými daty
•    témata jako vývoj krajiny ve středověku, význam vrstevnic na mapě, land use a další

  Soubory ke stažení: PDFPDF   Rychta
8.–9. ročník ZŠ, SŠ

TÝDEN PRO UDRŽITELNÝ ŽIVOT

- mezipředmětová výuka, projektová výuka, simulační hry

 

Žáci se seznámí se vztahem člověka a životního prostředí v širším slova smyslu. Budeme se zabývat šetrným zacházením s přírodními zdroji, ekologickým stavitelstvím a dalšími aspekty udržitelnosti v praktickém životě. Vrcholem týdne je mezipředmětově orientovaný projekt „Ekodům“. Program vyučujeme od listopadu do března.

Během týdne vás kromě projektové výuky čeká:
•    průzkum stavu životního prostředí České republiky

•    terénní exkurze do vybrané lokality zaměřená na krajinu a zvolená biologická témata
•    chudoba jako jeden z aktuálních globálních problémů

•    veřejné projednávání obchvatu města či jiná simulační hra dle vaší volby
•    témata jako energeticky úsporná opatření, hospodaření s vodou, přírodní zdroje a další

  Soubory ke stažení: PDFPDF   Rychta
4.–7. ročník ZŠ

Jak přežít dobu ledovou?!

- mezipředmětová výuka, terénní a projektová výuka, zážitková pedagogika, místně zakotvená výuka

 

Týden nabízí mezipředmětovou terénní a projektovou výuku i zážitky. Vraťte se s námi v čase a podnikněte výpravu do doby ledové, doby lovců sobů a koní. Vyzkoušíme, jak se pohybovat v přírodě i v náročnějších podmínkách, jak těžké je zvládnout některé pravěké techniky či jak závislí jsme na přírodě. Zjistíme, co musíme vědět o přírodních procesech a zdrojích, abychom přežili. Během výukových programů a projektů vypátráme adaptace rostlin a živočichů k přečkání zimního období. Žáci si procvičí praktické přírodovědné dovednosti, práci s literaturou i prezentaci výsledků své práce před ostatními. Za příznivých sněhových podmínek vyrazíme do terénu i na sněžnicích. Program vyučujeme od listopadu do března.

Během týdne vás kromě projektové výuky čeká:
•    archeologická výprava do dob minulých
•    střílení z luku a využití replik skutečných zbraní a nástrojů z doby kamenné
•    glaciální expedice po stopách lovců sobů a koní do Moravského krasu
•    zkoumání přizpůsobení živočichů a rostlin na zimní období
•    lovecká výprava s rozděláváním ohně

 

Podívejte se na VIDEOSPOT z programu.

 

#youtubevideo#pa7CHoGQgr8#

  Soubory ke stažení: PDFPDF   Rychta
4.–6. ročník ZŠ

ŽIVLY NAŽIVO

- mezipředmětová výuka, badatelská metoda, řemesla, zážitková pedagogika

 

Pobyt je připraven pro zimní období, kdy velká část programů probíhá v teple Rychty. Žáci se budou během týdne zabývat jednotlivými živly – jejich úkolem bude získat zpět sílu, kterou živlům sebral zákeřný Chaos. S vodou, vzduchem, zemí i ohněm se žáci seznámí formou badatelské výuky a rukodělných činností. Praktickým použitím mezipředmětových dovedností porozumí přírodě v širších souvislostech. Přijeďte za námi bádat a zkoumat, pozorovat půdní živočichy, nastražit fotopasti, stopovat, vyrábět a hrát si. Program vyučujeme od listopadu do března.

Během týdne vás kromě badatelské výuky a pokusů čeká:
•    bourání předsudků a bariér při kontaktu s živočichy chovanými v našich teráriích
•    řemeslné a rukodělné činnosti jako pečení chleba a výroba svíček
•    nečekané zážitky, například pohyb v terénu na sněžnicích či večerní venkovní program

•    nevšední výukové pomůcky jako fotopasti, mikroskopy a binokulární lupy

•    témata jako využití bylin, pobytová znamení zvěře, půdní bezobratlí živočichové a další

  Soubory ke stažení: PDFPDF   Rychta
4.–5. ročník ZŠ

Novinka: KOUZLO VÁNOC

- mezipředmětová výuka, badatelská metoda, řemesla, vánoční zvyky a tradice, zážitková pedagogika

 

Zákeřný Chaos ukradl našim kamarádům živlům kouzlo Vánoc. Jak je nyní oslaví?

Tento pobytový program je určen pro zimní období od sv. Martina až po Vánoční svátky. Žáci se během týdne se čtyřmi živly blíže seznámí pomocí pokusů a bádání a pomohou jim Vánoce zachránit. Program provází rukodělné činnosti zaměřené na tradice a zvyky předvánočního času i období samotných Vánoc. Jde o upravený úspěšný pobytový program Živly naživo.

 

Během týdne vás kromě vánočních zvyků čeká:
•    bádání a pokusy zaměřené na čtyři živly
•    pečení cukroví, výroba vánočních ozdob a dárků pro kamarády i rodinu

•    řemeslné a rukodělné činnosti inspirované Vánocemi

•    nečekané zážitky, například společné chvíle s vánoční atmosférou, či pohyb v terénu na sněžnicích
•    témata jako fyzikální vlastnosti tekutin, proudění vzduchu a další

 

       Rychta
1. ročník SŠ

KAUZA OSTROV

Adaptační a stmelovací třídenní pobytový program. Těžištěm je simulační hra, ve které se z žáků stávají investigativní žurnalisté. Ti postupným pátráním odhalují, kdo stojí za machinacemi s pozemky v CHKO. Samostatné i skupinové aktivity pomáhají žákům poznat sebe, spolužáky i učitele.

 

Během týdne vás kromě luštění složitých zápletek čeká:
• výprava do Ostrova u Macochy
• práce s technikou a natáčení vlastních reportáží
• rozvoj kritického myšlení
• skupinové aktivity a tmelení kolektivu

 

Krátký videospot k programu.

  Soubory ke stažení: PDFPDF   Rychta

 

Jezírko

Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání
pracoviště Jezírko
Adresa pro zasílání pošty:
Lesní škola Jezírko čp. 97
pošta Brno-Soběšice 644 00
Tel.: 545 228 567
Kontaktní osoba: Ingrid Boučková
E-mail: jezirko(at)lipka.cz

 

Pobytové ekologické výukové programy Jezírka jsou určeny pro žáky 1. až 6. ročníku ZŠ, navazují na RVP a jsou vhodným doplněním výuky v rámci různých předmětů. Pobyty můžete celoročně využít jako školu v přírodě nebo na začátku roku ke stmelení kolektivu. Zvláště v jarních a podzimních měsících probíhá většina programu v terénu.

 

Programy jsou připraveny a vedeny kvalifikovanými lektory. Klademe důraz na odbornou správnost a aktuálnost předávaných informací, do programů zařazujeme nové výukové metody a přístupy. Našimi hlavními zásadami jsou především respektující přístup k dětem, zajištění bezpečné atmosféry a podpora dobrých vztahů ve skupině. Výukové programy lze využít při naplňování ŠVP.


Délka pobytu je 4 nebo 5 dní, program vedený pedagogy Lipky zahrnuje zpravidla 23–28 vyučovacích hodin. Program je optimální realizovat pro 15–32 žáků.


Žáci a učitelé jsou ubytováni v nové budově ve 2- až 6lůžkových pokojích s celkovou ubytovací kapacitou 34 lůžek.

 

Cena pobytu ve šk. roce 2017/2018 činí celkem 1800 Kč/žák nebo 2200 Kč/žák dle zvolené varianty. Cena zahrnuje program, ubytování, stravování 5krát denně a pitný režim.



Ceník pobytových programů Jezírka naleznete zde.

Pro více informací o pobytech pracoviště Jezírko klikněte sem.

 

1.–2. ročník ZŠ

Zakletý les

Kam zmizely z lesa prameny, potoky a studánky? A proč se z lesa odstěhovala zvířata? Formou pohádkového příběhu, her i vlastního zkoumání žáci objevují zákonitosti přírody a vracejí do vysušeného lesa vodu. Čeká je výlet spojený s dorozumíváním zvířat, zkoumání drobných živočichů v lesní hrabance, tvořivé a pohybové aktivity a pečení chlebánků v peci nebo na ohni.

Program vyučujeme od března do října.

  Soubory ke stažení: PDF ROZŠÍŘENÁ ANOTACE Jezírko
1.–4. ročník ZŠ

KDO NESPÍ, NEZASPÍ

Jaká jsou tajemství zimního lesa? Která zvířata můžeme sledovat, i když je všude sníh a mráz? Žáci během programu objevují, jaké děje probíhají v přírodě v zimě, a učí se správným zásadám pobytu člověka v zimní přírodě. Čeká je výlet spojený se stopováním zvířat, práce se dřevem, příprava ohně a vaření na ohni. Součástí programu je také večerní dobrodružné putování lesem a objevování tajů noční přírody.

Program vyučujeme od listopadu do března.

 

  Soubory ke stažení: PDF ROZŠÍŘENÁ ANOTACE Jezírko
1.–4. ročník ZŠ

OD MARTINA DO TŘÍ KRÁLŮ

Pojďme se společně připravit na Vánoce! Během pobytu si žáci vyzkoušejí práci se dřevem a ovčí vlnou, uvaří tradiční pokrm a upečou vánočku. Setkají se s mudrcem z dávné doby a společně s ním putují za vánoční hvězdou. V programu jsou zařazeny pohybové hry v přírodě, večerní stezka lesem a činnosti podporující spolupráci. Žáci mají možnost se během týdne starat o dvě ovce, které Jezírku pro předvánoční čas zapůjčuje Lamacentrum Hády.

Program vyučujeme v listopadu a prosinci.

  Soubory ke stažení: PDF ROZŠÍŘENÁ ANOTACE Jezírko
3.–6. ročník ZŠ

CO SE DĚJE V LESE

Žáci nahlédnou do nejrůznějších dějů probíhajících v lese, a to přímo v lesním terénu v okolí Jezírka. Žáci si vyzkoušejí roli vědců při botanickém i zoologickém průzkumu, prozkoumají, jakou úlohu zastávají v lesním ekosystému jeho jednotlivé složky, jaké jsou vztahy a vazby mezi nimi a co se stane, když dojde k jejich narušení. Zjistí, jaké důležité funkce zastávají na planetě Zemi lesy. V programu nechybí pohybové hry v lese a drobné aktivity podporující spolupráci v kolektivu.

Program vyučujeme od září do října a od března do června.

 

 

  Soubory ke stažení: PDF ROZŠÍŘENÁ ANOTACE Jezírko
3.–6. ročník ZŠ

VODA - PRAMEN ŽIVOTA

Kdo je to blešivec, splešťule či pošvatka? Žáci získají přehled o měnícím se vodním prostředí a prozkoumají působení člověka na vodu v krajině. Vydají se po stopách potůčku, sami si vyloví a určí živočichy vázané na stojaté i tekoucí vody. Stanou se autory vlastního příběhu vodního živočicha. Na modelu vodního toku určují záplavová území, rozlišují mezi přirozeným a regulovaným vodním tokem, zabývají se základními otázkami povodňové prevence. Zamýšlejí se také nad možnostmi výroby energie pomocí vody, prakticky si některé možnosti vyzkoušejí.

Program vyučujeme v září a od dubna do června.

 

 

  Soubory ke stažení: PDF ROZŠÍŘENÁ ANOTACE Jezírko
4.–6. ročník ZŠ

TAJEMSTVÍ STARÉ HÁJENKY

Víte, jak se žilo v hájence? Co všechno měl a má hajný na starosti? A co obnáší život lesníka na samotě v hájence? Programem vás provede hajný, se kterým žáci objeví různá tajemství lesa. Během programu si žáci vyřežou dřevěnou lžíci, budou sledovat kácení suchého stromu v lese a dřevo následně zpracují na topení v peci, ve které si upečou slané a sladké koláče. Nastraží fotopast, pomocí které budou sledovat život v lese, a seznámí se s lesnickými značkami, jež mohou vidět na stromech v lese. Do programu jsou zařazeny pohybové hry v přírodě, praktické ukázky z lesnické činnosti a aktivity podporující spolupráci. V průběhu celého pobytu žáci hrají deskovou hru, ve které se starají o svůj díl lesa. Program klade důraz na význam biologické rozmanitosti lesních ekosystémů a prostřednictvím didaktických her seznamuje žáky s koloběhem živin.

Program vyučujeme od listopadu do března.

  Soubory ke stažení: PDF ROZŠÍŘENÁ ANOTACE Jezírko

© LIPKA 2017