Jednodenní výukové programy probíhají zejména v zimních měsících přímo v budově Rychty v Krásensku. Program je rozdělen na dva na sebe navazujících bloky a celková délka programu je 4 vyučovací hodiny. Pro kvalitní program doporučujeme maximálně 40 častníků. Cena za výukový program je 90 Kč. V případě zájmu lze na Rychtě zajistit oběd za 70 Kč/os.
Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání
pracoviště Rychta
Krásensko 76, 683 04, p. Drnovice
Tel.: 517 385 429
Kontaktní osoba: Jitka Vágnerová
E-mail: jitka.vagnerova(at)lipka.cz
4.–9. ročník ZŠ, SŠDOTEKEM K POZNÁNÍ |
||||||
Kolik zubů má had? Mění chameleon barvy? Jak rychle běhá šváb? Pojďme společně překonávat předsudky a vyvracet mýty o živočišné říši! Během programu se pomocí kontaktní výuky seznámíme s více či méně exotickými živočichy chovanými v našich teráriích. |
||||||
|
6.–8. ročník ZŠEKOLOGIE DO KAPSY |
||||||
Prozkoumáme, jak funguje ekologicky šetrný provoz budovy. Výsledky průzkumu se budou hodit ve hře, při které se mimo jiné dozvíme, jak funguje solární panel nebo co žije v kompostu. V druhé části programu se zaměříme na jednotlivé obalové materiály. |
||||||
|
7.–9. ročník ZŠ, SŠPOKLADY JIHOMORAVSKÉHO KRAJE |
||||||
Putování Pálavou, Bílými Karpaty, Podyjím i Moravským krasem. Zamyslíme se nad tím, proč máme chránit přírodu a co ji ohrožuje. Co má vlastně takový ochránce na starosti a s čím musí bojovat? Přiblížíme si kategorie územní ochrany v České republice. Optimální počet žáků je 30. |
||||||
|
7.–9. ročník ZŠ, SŠVETŘELCI MEZI NÁMI - INVAZNÍ DRUHY NAŠÍ PŘÍRODY |
||||||
Zjistíme, co jsou invazní rostliny a živočichové, kolik jich v ČR žije, jaké mají vlastnosti a proč tu jsou. Budeme přemýšlet, jak a jestli vůbec se s těmito vetřelci můžeme vypořádat. Využijeme pracovní listy, hry, práci s texty a řízenou diskuzi. |
||||||
|
8.–9. ročník ZŠ, SŠSIMULAČNÍ HRA FISHBANKS, LTD. |
||||||
Pustíme se do nelítostného konkurenčního boje v rybářském průmyslu. Co se však stane, když zapomeneme na vyčerpatelnost přírodních zdrojů? Hra se podrobněji věnuje ekosystémové dynamice a mořím a využívá rybářského průmyslu k ilustraci hospodaření s obnovitelnými zdroji. |
||||||
|
© LIPKA 2018