Soubory ke stažení: |
Kam zmizely z lesa prameny, potoky a studánky? A proč se z lesa odstěhovala zvířata? Formou pohádkového příběhu, her i vlastního zkoumání žáci objevují zákonitosti přírody a vracejí do vysušeného lesa vodu. Čeká je výlet spojený s dorozumíváním zvířat, zkoumání drobných živočichů v lesní hrabance, tvořivé a pohybové aktivity a pečení chlebánků v peci nebo na ohni.
Kam zmizely z lesa prameny, potoky a studánky? A proč se z lesa odstěhovala zvířata? Formou pohádkového příběhu, her i vlastního zkoumání žáci objevují zákonitosti přírody a vracejí do vysušeného lesa vodu. Čeká je výlet spojený s dorozumíváním zvířat, zkoumání drobných živočichů v lesní hrabance, tvořivé a pohybové aktivity a pečení chlebánků v peci nebo na ohni.
Program je sezónní, jeho těžištěm je pobyt v přírodě – odlov a zkoumání živočichů, prožitkové, pohybové a herní aktivity v lese i v areálu Jezírka. Délka i čas programu jsou přizpůsobeny věku dětí a pedagog po programu dostane inspirativní materiály pro další práci s tématem ve škole.
Délka programu
24–27 vyučovacích hodin (dle domluvy)
Cílová skupina
1.–2. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků
15–32
Místo začátku a konce programu – popis místa
Jezírko
Požadavky na účastníky
Podrobné informace se seznamem vhodného vybavení obdrží učitel několik týdnů před odjezdem na pobytový program.
Environmentální rozměr programu
Během programu se žáci seznámí s rozmanitostí lesního ekosystému a základními ekologickými zákonitostmi (lesy zadržují vodu).
Výstupy
Žák/dítě:
- vyjmenuje některé půdní bezobratlé živočichy
- vyjmenuje některé způsoby dorozumívání zvířat
- popíše způsob života jezevce a jeho potravu
- si upeče chlebánek v peci a připraví pomazánku
- vysvětlí, proč jsou lesy důležité
- vysvětlí, jak člověk může způsobit vysušení krajiny
Průřezové téma
- Environmentální výchova/Ekosystémy
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblast
Člověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence
- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence pracovní