MARIHUANA A KONOPÍ
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIProgramu nabízí nahlédnutí na fenomén konopí z různých pohledů: legislativa, marihuana jako droga, konopí jako lék, technické konopí. Žáci jsou vedeni k posilování sebevědomí, tvorbě vlastního názoru a uvědomění si zodpovědnosti za svůj život.
Rozšířená anotace
Tématem první části programu je marihuana. Žáci nahlédnou na fenomén konopí z různých úhlů: legislativa, marihuana jako droga, konopí jako lék, technické konopí. V partnerské a diskuzi otevřené atmosféře se žáci seznámí nejen se základními fakty, ale také tradovanými mýty. Je marihuana nebezpečnější než tabák? Může marihuana zabít? Je pěstování pro léčebné účinky legální? Co všechno se vyrábí z technického konopí? Žáci jsou vedeni k posilování sebevědomí, tvorbě vlastního názoru a uvědomění si zodpovědnosti za svůj život.
Druhá část programu je věnována využití technického konopí.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina7.–9. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků12–30
Místo začátku a konce programu – popis místaLipka - pracoviště Rozmarýnek, Rozmarýnová 6, Brno – Jundrov, program probíhá v interiéru
Požadavky na účastníkypřezůvky, svačina
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k zamýšlení se nad odpovědností za své zdraví a svůj život – při setkání s psychotropními látkami rostlinného původu, jako je marihuana.
VýstupyŽák/dítě:
- pochopí, že nebrat drogy je zdravé a pro život prospěšné
- vyjmenuje možnosti využití technického konopí.
Zařazení dle RVP
Průřezové téma- Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova, Prevence sociálně patologických jevů, Zdraví
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a společnost
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI