Sojčí lumpárny
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIJak se ptačí svět přizpůsobuje drsným zimním podmínkám? Jak se na zimu připravují sojky?Žáci se formou her dozvídají zajímavosti z ptačího světa, vyrobí si dřevěné ptačí krmítko a naučí se správným zásadám zimního přikrmování ptáků.
Rozšířená anotace
Realizace programu je vhodná především v zimě a na začátku jara. Polovina probíhá v pracovní dílně, kde se žáci věnují tématu přikrmování a výrobě krmítek. V terénní části si žáci zahrají na sojky a jejich zásoby. Součástí je didaktická hra na poznávání našich pěvců a pozorování pěvců na krmítku.
Program je z poloviny terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina3.–4. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–30
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a nepromokavá terénní obuv (v zimě obojí dostatečně teplé), pláštěnka, přezůvky, svačina, pití.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k pochopení významu přezimujících pěvců pro ekosystém a pro člověka.
VýstupyŽák/dítě:
- uvede dvě základní strategie, jakými ptáci přežívají zimu,
- popíše a určí vybrané druhy přezimujících pěvců,
- popíše způsob obživy přezimujících pěvců v zimě,
- vysvětlí význam hmyzožravých ptáků pro ekosystém a pro člověka.
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova/ Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI