BABIČČINA ZAHRÁDKA
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACICo je nového u babičky na zahrádce? Proč má na jednom záhonku více druhů zeleniny? A proč je ráda, že je v kompostu živo? V Babiččině zahrádce se dozvíme na tyto otázky odpovědi, zkusíme rozeznat druhy zeleniny se zavázanýma očima, uvidíme záhon s bylinkami připomínající spirálu nebo klíčovou dírku. Připravíme si bylinkovou sůl, zasejeme semínko do kelímku a pod lupou prozkoumáme půdní bezobratlé.
Rozšířená anotace
Děti/žáci se seznámí se zeleninou, která roste na zahradě Rozmarýnku, vyzkoušejí si, jak voní a chutná a vyzkoušejí si, jak zasadit zeleninu na záhonky správně podle pravidel tak, aby dobře rostla.
Seznámí se i s domácími zvířátky a bylinkami naší zahrádky, připraví směs koření do polévky a zasejí semínka rostlinek, které jsou vhodné jako svačinka na chléb.
Prozkoumají obyvatele kompostu a zjistí, proč je v zahradě důležitý a co z něj získáváme.
Základní údaje o programu
Délka programu2.5 hod. včetně přestávek, včetně přestávek
Cílová skupina1. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků15–30
Místo začátku a konce programu – popis místaRozmarýnek, Rozmarýnová 6, Brno Jundrov. Část programu probíhá v zahradě za každého počasí.
Požadavky na účastníkysvačina, pití, vhodné oblečení dovnitř i na ven, přezůvky, v případě deště pláštěnka
Cíle programu
Environmentální rozměr programuUvědomuje si přímou závislost člověka na přírodě, rozšiřuje své biologické a ekologické povědomí. Program má za cíl rozvíjet kladný vztah k přírodě, praktické dovednosti v péči o zahradu a seznámení se s jejími pravidly a výhodami pro člověka.
VýstupyŽák/dítě:
- rozpozná některé druhy zeleniny a bylinek pomocí hmatu, chuti a čichu
- umí zasít semínko salátu nebo jiné rostliny
- dokáže vysvětlit průběh růstu kořenové zeleniny
- pozná některé živočichy, rostliny, které se nachází na naší zahradě
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova (rozvíjí porozumění souvislostem v biosféře, vztahům mezi člověkem a prostředím, podněcuje toleranci, vstřícnost a ohleduplnost ve vztahu k prostředí, přispívá k vnímání života jako nejvyšší hodnot)
Vzdělávací oblastVzdělávací oblasti MŠ:
Dítě a jeho tělo
Dítě a svět,
Vzdělávací oblast ZŠ:
Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI