Pásl ovčák ovce
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIVíte, že ovce pomáhají stěhovat rostliny? A proč je dobré mít ovečky v krajině? Pohladíte si a nakrmíte živé ovečky, čeká vás tvoření z ovčí vlny.
V adventní době máme na Jezírku zapůjčené dvě ovce z Lamacentra.
Rozšířená anotace
Základní údaje o programu
Délka programu3 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1.–3. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků15–45
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuVazba mezi živočichy a šířením semen zoochorním způsobem, význam pastvy pro krajinu a zachování biodiverzity.
VýstupyŽák/dítě:
- Samostatně vyrobí ovci z ovčí vlny.
- Vyjmenuje členy zvířecích rodinek.
- Nakrmí ovci a zblízka ji pozoruje.
- Popíše přizpůsobení rostlin zoochornímu způsobu šíření semen (za pomoci živočichů).
- Uvede příklady rostlin, které se šíří zoochorně.
- Popíše roli ovcí při šíření semen rostlin a zachování biodiverzity luk a pastvin.
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova: Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět, Člověk a příroda, Člověk a svět práce
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence komunikativní
- kompetence pracovní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI