JARNÍ PROBOUZENÍ
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIPříběh o třešňovém skřítkovi a jarních květinách zavede žáky do probouzející se přírody. Poznáme, k čemu je rostlině cibulka, stavbu květu, co je opylení a jak důležité jsou včely. Vyrobíme si atlas jarních rostlin a včelku z vosku.
Rozšířená anotace
Program začíná pohádkou o probouzejících se květinách, včelách a třešňovém skřítkovi, která dětem evokuje poznatky o jarní přírodě. Dvě části programu pak přibližují život
nejvýznamnějších opylovatelů – včel a rozmanitost jarních květin. Žáci poznají prostřednictvím
simulačních her, jak probíhá opylení v květu a sběr pylu a nektaru včelami. Jsou využívány nápadité pomůcky, např. model květu a včely. Děti si vyrobí včelku z vosku. Na zahradě žáci rozpoznávají pomocí svého vlastnoručně vyrobeného atlasu jarní květiny, seznámí se s jarním aspektem lesa a hrají si na přenos živin v přírodě, zamýšlí se nad významem rostlinných orgánů, zejména kořene a cibulky.
Část programu probíhá v přírodní zahradě.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina2.–3. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků10–30
Místo začátku a konce programu – popis místaPracoviště Lipová, Lipová 20, Brno-Pisárky, program probíhá v interiéru a v zahradě.
Požadavky na účastníkypřezůvky, pití, svačinu
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram seznamuje žáky s ději v období jara, vede je k zamyšlení nad významem včel pro opylení rostlin a zároveň nad významem jarních rostlin jako jejich zdroj potravy.
VýstupyŽák/dítě:
- popíše vlastními slovy princip opylení květu a demonstruje jej na modelu květu
- vysvětlí význam opylení květů
- vyrobí včelku z přírodního materiálu
- seznámí se s jarním aspektem
- dotvoří malý atlas jarních květin
- popíše význam živin a zásobních orgánů pro rostlinu
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova/ Základní podmínky života
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI