MRAVENCOVO DESATERO
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIK čemu má mravenec tykadla? Kam vedou mravenčí silnice? Poznejte život mravenců, seznamte se s jejich pomocníky i nepřáteli a také s prostředím, ve kterém žijí. Součástí programu je prolézání modelem mraveniště.
Rozšířená anotace
Žáci se dozví nové informace o životě v mraveništi, formou didaktických her poznají, z jakých částí sestává mravenčí tělo, dozví se, jak se spolu mravenci dorozumívají a vyzkouší si, jaké je to být mravencem. Součástí programu je i návštěva výukového prvku „mraveniště“ (prolézačka ve tvaru mravenčí kupy s ukázkou výjevů ze života mraveniště). V terénní části programu formou pohybových her zjistí, čím se mravenci živí a proč se starají o mšice. Při hře rozvíjející spolupráci si vyzkouší, jak a z čeho mravenci staví mraveniště. Podle možností ročního období si prohlédnou mravence v krabičkových lupách.
Základní údaje o programu
Délka programu3 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků15–50
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití, podle počasí přibalte gumáky.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuŽáci se seznámí s významem mravenců v přírodě a důležitostí jejich ochrany.
VýstupyŽák/dítě:
- objasní význam mravenců pro ekosystém a pro člověka,
- popíše řemesla mravenců,
- vyjmenuje minimálně dva druhy potravy pro mravence,
- vyjmenuje minimálně dva predátory mravenců,
- popíše stavbu těla a vývojová stadia mravence,
- argumentují ve prospěch spolupráce
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova/ Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI