VODNÍK JEZERNÍČEK VYPRAVUJE
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIVodník Jezerníček představí dětem svoje kamarády z jezírka. Děti pozorují drobné vodní živočichy, poznávají jejich život, zjišťují, jak se vyvíjejí a čím se živí. Ochutnají různé druhy vod a odnesou si vlastní výrobek.
Rozšířená anotace
Žáci se setkají s pohádkovou bytostí Vodníkem Jezerníčkem, ten jim představí svoje kamarády z jezírka. Žáci se dozvědí, jaké rostliny rostou okolo jezírka, naloví si, pozorují a určují vodní živočichy a dozví se o nich, čím se živí. Při didaktické hře zjistí, jak se vyvíjejí. Formou pohybových her si upevňují nabyté znalosti. Dramatickou formou ztvární život kolem rybníka. Při výtvarné aktivitě si sami vyrobí jednoho živočicha. Pro žáky je rovněž připravena vodní hostina – ochutnávka různých druhů minerálních vod. Na základě smyslové aktivity přemýšlejí nad tím, kde a jak se může šetřit vodou.
Základní údaje o programu
Délka programu3 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků15–50
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití, podle počasí přibalte gumáky.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k uvědomění si křehkosti vodního prostředí.
VýstupyŽák/dítě:
- vysvětlí význam vody pro život,
- rozliší několik druhů minerálních vod podle chuti,
- zdůvodní, jak a proč šetřit pitnou vodou,
- určí a popíše některé druhy vodních živočichů a rostlin,
- vyjmenuje potravu některých druhů vodních živočichů.
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova / Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI