NÁVŠTĚVA VE VČELÍM ÚLE
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIPojďte s námi na dobrodružnou výpravu do světa včel! Děti si vyzkoušejí různá včelí řemesla a u proskleného včelího úlu pozorují život včely. Ochutnají včelí produkty a vyrobí si svíčku z včelího vosku.
Rozšířená anotace
Program začíná loutkovým příběhem. Žáci se seznámí s životem včel. S vývojem včely a s jedinci ve včelstvu se seznámí formou didaktického puzzle. Při pohybové hře na pavouka běžníka se dozví o některých nepřátelích včel. Různá včelí řemesla si vyzkouší při pohybové didaktické hře a u proskleného včelího úlu pozorují život včely. Seznámí se s včelími produkty, některé z nich ochutnají a vyrobí si svíčku z včelího vosku. Zahrají si opakovací pohybovou hru na královny a dělnice.
Základní údaje o programu
Délka programu3 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků15–50
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití, podle počasí gumáky.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k uvědomění si důležitosti včel pro přírodu a člověka.
VýstupyŽák/dítě:
- vysvětlí důležitost včel pro přírodu a člověka,
- pojmenuje jedince ve včelstvu na základě pohlaví,
- rozliší různá zaměstnání včelích dělnic,
- pojmenují minimálně 4 včelí produkty,
- vyjmenuje minimálně 3 nepřátele včely,
- rozliší med a nektar.
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova / Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI