VODNÍ KRÁLOVSTVÍ LESA
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIProzkoumáme svět pod vodní hladinou, objevíme, ulovíme a určíme živočichy žijící v našem jezírku. Zaměříme se na význam vody v krajině, najdeme pramen a vystopujeme, kudy voda dál teče.
Rozšířená anotace
Program je rozdělen na zimní a letní variantu. Součástí obou jsou pohybové tematické hry a skupinová práce spojená s pozorováním terénu na cestě podél potoka. Letní varianta zahrnuje průzkum vodou ovlivněných stanovišť s odchytem a určováním vodních živočichů. Při zimní variantě je průzkum nahrazen modelováním vodního toku.
Výuka probíhá z velké části v terénu, a to za každého počasí.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina3.–6. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–30
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití, podle počasí a potřeby gumáky.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k aktivní ochraně vodních zdrojů a ekosystémů majících přímý vliv na pohyb vody v krajině.
VýstupyŽák/dítě:
- popíše vliv různých ekosystémů na vodní zdroje,
- vyvodí důsledky technických úprav vodních toků,
- určí některé druhy vodních živočichů,
- orientuje se v terénu podle značek a fotografií,
- argumentuje ve prospěch ochrany vodních zdrojů,
- navrhne možnosti protipovodňové ochrany.
Zařazení dle RVP
Průřezové téma- Environmentální výchova/ Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět, Člověk a příroda
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI