VRABČÁKOVY PTÁKOVINY
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIŽáci prozkoumají tajuplný svět ptáků. Vyrobí si ptačí budku nebo krmítko. Zjistí, čím se mezi sebou ptáci liší a co je ohrožuje.
Rozšířená anotace
Společně nahlédneme to tajuplné ptačí říše. Seznámíme se s nejznámějšími ptačími druhy našich lesů a dozvíme se zajímavosti z jejich života. V terénní části programu si při didaktické hře na vlastní kůži vyzkoušíme, jaká ohrožení na tyto opeřence každodenně číhají. Popřemýšlíme nad důvody, proč vyvěšovat budky a krmítka a společně si poté budku či krmítko vyrobíme.
Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina5.–7. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–26
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k uvědomění si důležitosti ochrany ptáků a k pochopení rozmanitosti ptačí říše a její závislosti na prostředí.
VýstupyŽák/dítě:
- seznámí se s našimi nejznámějšími ptačími druhy
- vysvětlí příčiny ohrožení některých ptačích druhů člověkem a navrhne možnosti řešení tohoto ohrožení,
- zdůvodní potřebnost poskytování náhradních možností hnízdění ptáků.
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova/ Ekosystémy, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí.
Osobnostní a sociální výchova/ Mezilidské vztahy, Kooperace a kompetice, Hodnoty, postoje, praktická etika.
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Člověk a příroda
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI