KDO BYDLÍ V LESE?
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIJaká zvířata můžeme potkat v lese? Vydejme se za nimi společně se strakapoudem! Zaposloucháme se do jejich hlasů, poznáme jejich obydlí a budeme hledat stopy odhalující jejich přítomnost. Součástí programu je návštěva výukového prvku noční les.
Rozšířená anotace
Program začíná příběhem o strakapoudovi. Děti si zahrají smyslovou hru zvířecí uši, prohlédnou si výukový prvek noční les a zahrají si didaktickou hru na můru a netopýra. Vytvoří si obrázek strakapouda na stromě. V terénní části programu si zahrají pohybovou hru na kunu a veverky, hledají pobytová znamení, tvoří z přírodnin a prohlédnou si doupný strom.
Základní údaje o programu
Délka programu3 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků15–50
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití, podle počasí přibalte gumáky.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k uvědomění si rozmanitosti přírody a důležitosti stromů z hlediska potřeb ekosystému.
VýstupyŽák/dítě:
- uvede příklad pobytového znamení strakapouda,
- pojmenuje 3 zvířata z lesa,
- šetrně zachází s živými i neživými částmi přírody,
- uvede příklad provázanosti organismů a prostředí.
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova / Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI