LES VŠEMI SMYSLY
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIVěděli jste, že les můžeme ochutnat, očichat či osahat bosýma nohama? Společně zjistíme, že kopřiva nám jazyk vůbec spálit nemusí, připravíme si bylinkový čaj, pořádně se vyběháme při „živém“ pexesu a vytvoříme si lesní parfém. Za teplého počasí si namasírujeme chodidla na hmatové stezce.
Rozšířená anotace
V úvodu si žáci vyrobí jmenovky z kolíčků na prádlo. V lese ochutnají některé rostliny a nasbírají si byliny, z nichž pak následně připravují bylinkový čaj. Pořádně se vyběhají při „živém“ pexesu a z přírodnin nasbíraných v lese vytvoří vlastní obrázek a lesní parfém. Za teplého počasí čeká žáky procházka po hmatové stezce.
Vytvoření programu bylo spolufinancováno ESF a státním rozpočtem ČR.
Základní údaje o programu
Délka programu3 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1.–3. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–30
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je z větší části terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a nepromokavá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuŽák prohlubuje senzitivitu vůči lesnímu prostředí.
VýstupyŽák/dítě:
- určí vybrané léčivé rostliny,
- naučí se připravovat bylinkový čaj,
- vyjmenuje vybrané přírodniny,
- vyjmenuje a vlastními slovy vyjádří důležitost našich smyslů.
Zařazení dle RVP
Průřezové téma- Environmentální výchova/ Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI