BARVY ZEMĚ
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIKolik barev má země? Může to být červená i modrá? „Žížalí chodbou“ prolezeme do světa půdy, který prozkoumáme a ohmatáme. Naučíme se vyrábět barvy z půdy, nalovíme půdní breberky, podíváme se zblízka na žížalí štětinky a společně zjistíme, že půda není jen pro krtky.
Rozšířená anotace
Vydáme se do neobyčejného světa, který se skrývá pod našima nohama. Společně se přesvědčíme, že půda není mrtvá a nudná, ale že představuje rozmanitou a zajímavou součást naší přírody. V rámci didaktických her se žáci dozvědí, z čeho se půda skládá, jak vzniká a jaký vliv na ni může mít činnost člověka. Žáci se přímo v terénu seznámí s živými tvory, kteří mají v půdě svůj domov. Vytvoří si a na památku odnesou obrázek malovaný přírodními pigmenty.
Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina3.–5. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–30
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití, podle počasí přibalte gumáky.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k pochopení důležitosti půdy a k uvědomění si rozmanitosti a jedinečnosti půdy a života v ní.
VýstupyŽák/dítě:
- vyjmenuje jednotlivé složky půdy
- popíše, co je to humus, jak vzniká a proč je v půdě důležitý
- seznámí se s některými půdními živočichy
- připraví si barvy z přírodních pigmentů
- objasní význam půdy pro člověka
Zařazení dle RVP
Průřezové téma- Environmentální výchova/ Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI