ŽIVLY NAŽIVO
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIPobyt nabízíme v zimním období, kdy velká část programů probíhá v teple Rychty. Žáci se během týdne zabývají jednotlivými živly. Snaží se získat zpět sílu, kterou živlům sebral zákeřný Chaos. S Vodou, Vzduchem, Zemí i Ohněm se žáci seznámí formou badatelské výuky a rukodělných činností. Praktickým použitím mezipředmětových dovedností porozumí přírodě v širších souvislostech. Přijeďte za námi bádat a zkoumat, pozorovat půdní živočichy, nastražit fotopasti, stopovat, vyrábět a hrát si.
Rozšířená anotace
Pobyt je určen pro zimní období, většina programů probíhá vevnitř v teple. Hlavní náplní je badatelská výuka aplikovaná především na pokusy se čtyřmi živly – oheň, voda, vzduch a země.
Pobytový týden Živly na živo seznamuje žáky se širším významem jednotlivých živlů. Žáky vtáhne do děje Chaos, který sebral Živlům sílu a úkolem žáků bude Živlům sílu vrátit. Každý den bude věnován jinému živlu. Žáci budou během každého dne získávat indicie, které jim pomohou určit heslo pro daný den, které pomůže k navrácení síly Živlům. Během každého dne se budeme věnovat pokusům pojících se k danému živlu a vyzkoušíme si tradiční řemesla, jako je například pečení chleba, tvorba svíček, výroba jednoduchých krmítek pro ptáky, stavba letadýlek nebo příprava bylinkových čajů. Během týdne prozkoumáme okolí Krásenska, kde se seznámíme s živly na živo. Na žáky mimo jiné čeká pozorování půdních živočichů, fotopasti, stopování, tvorba bylinných čajů, výroba letadýlek, výroba svíček, hry a další činnosti.
Celý týdenní pobyt je mezipředmětově orientovaný (přírodopis, fyzika, dějepis, výtvarná výchova, praktické činnosti).
Základní údaje o programu
Délka programu26–28 hodin (dle domluvy)
Cílová skupina4.–6. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků20–30
Místo začátku a konce programu – popis místapracoviště Rychta, Krásensko
Požadavky na účastníkyPodrobné informace se seznamem vhodného vybavení obdrží učitel několik týdnů před odjezdem na pobytový program.
Cíle programu
Environmentální rozměr programu
VýstupyŽák/dítě:
Zařazení dle RVP
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblast
Rozvíjené klíčové kompetence
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI