TAJEMSTVÍ STARÉ HÁJENKY
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIVíte, jak se žilo v hájence? Co všechno měl a má hajný na starosti? Programem děti provede hajný a společně budou objevovat tajemství života v hájovně a péče o les. Během pobytu si žáci vyzkouší, jak funguje fotopast, vyřežou si dřevěnou lžičku, upečou si svačinu v peci na dřevě, které si sami připraví, a seznámí se se značkami, které mohou vidět na stromech v lese. Do programu jsou zařazeny pohybové hry v přírodě, praktické ukázky z lesnické činnosti a aktivity podporující spolupráci. V průběhu celého pobytu žáci hrají deskovou hru, ve které se starají o svůj díl lesa. Součástí programu jsou praktické činnosti, kromě pečení v hliněné peci a vyřezávání lžičky budou žáci sledovat kácení soušky v lese a dřevo následně zpracují pro použití v peci. Program klade důraz na význam biologické rozmanitosti lesních ekosystémů a prostřednictvím didaktických her seznamuje žáky s koloběhem živin.
Rozšířená anotace
Základní údaje o programu
Délka programu19–21 hodin (dle domluvy)
Cílová skupina4.–6. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–30
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Požadavky na účastníkyPodrobné informace se seznamem vhodného vybavení obdrží učitel několik týdnů před odjezdem na pobytový program.
Cíle programu
Environmentální rozměr programu
VýstupyŽák/dítě:
Zařazení dle RVP
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblast
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence pracovní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI