Zakletý les
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIKam zmizely z lesa prameny, potoky a studánky? A proč se z lesa odstěhovala zvířata? Formou pohádkového příběhu, her i vlastního zkoumání žáci objevují zákonitosti přírody a vracejí do vysušeného lesa vodu. Čeká je výlet spojený s dorozumíváním zvířat, zkoumání drobných živočichů v lesní hrabance, tvořivé a pohybové aktivity a pečení chlebánků v peci nebo na ohni.
Rozšířená anotace
Kam zmizely z lesa prameny, potoky a studánky? A proč se z lesa odstěhovala zvířata? Formou pohádkového příběhu, her i vlastního zkoumání žáci objevují zákonitosti přírody a vracejí do vysušeného lesa vodu. Čeká je výlet spojený s dorozumíváním zvířat, zkoumání drobných živočichů v lesní hrabance, tvořivé a pohybové aktivity a pečení chlebánků v peci nebo na ohni.
Program je sezónní, jeho těžištěm je pobyt v přírodě – odlov a zkoumání živočichů, prožitkové, pohybové a herní aktivity v lese i v areálu Jezírka. Délka i čas programu jsou přizpůsobeny věku dětí a pedagog po programu dostane inspirativní materiály pro další práci s tématem ve škole.
Základní údaje o programu
Délka programu18–20 hodin (dle domluvy)
Cílová skupina1.–2. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–32
Místo začátku a konce programu – popis místaJezírko
Požadavky na účastníkyPodrobné informace se seznamem vhodného vybavení obdrží učitel několik týdnů před odjezdem na pobytový program.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuBěhem programu se žáci seznámí s rozmanitostí lesního ekosystému a základními ekologickými zákonitostmi (lesy zadržují vodu).
VýstupyŽák/dítě:
- vyjmenuje některé půdní bezobratlé živočichy
- vyjmenuje některé způsoby dorozumívání zvířat
- popíše způsob života jezevce a jeho potravu
- si upeče chlebánek v peci a připraví pomazánku
- vysvětlí, proč jsou lesy důležité
- vysvětlí, jak člověk může způsobit vysušení krajiny
Zařazení dle RVP
Průřezové téma- Environmentální výchova/Ekosystémy
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence pracovní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI