PLANETA ZEMĚ – LIMITED EDITION
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACINaše planeta je jen jedna! A doslova se topí v problémech. Právě těmto problémům koukneme krapet na zoubek. Zaměříme se především na Českou republiku a na naše okolí. Prozkoumáme konkrétní dopady globálních problémů, třeba i v unikátní a citlivé krasové oblasti. Sestavíme společné koncepty a strategie nevedoucí ke kolapsu. Jaká budoucnost nás čeká? To je i na nás.
Pobytový výukový program je sestaven pro zimní období, větší část programů se odehrává uvnitř střediska.
Rozšířená anotace
Pobytový program zaměřený na aktuální globální problémy, stav životního prostředí České republiky a našeho okolí a také na možná řešení. Stav životního prostředí a probíhající klimatická změna jsou ožehavá témata. Ponořte se se svými žáky hlouběji do problému.
Do programu vstoupíme motivací pomocí tragické historie konkrétní civilizace. Dále budeme postupovat od globálního pohledu až k lokálnímu průzkumu okolí bydliště žáků. Finálem programu je skupinová práce na konceptu zcela konkrétního projektu směřujícímu k dílčímu zlepšení objevených problémů.
Základní údaje o programu
Délka programu28–30 hodin (dle domluvy)
Cílová skupina8.–9. ročník ZŠ, SŠ
Optimální počet účastníků20–30
Místo začátku a konce programu – popis místapracoviště Rychta, Krásensko
Požadavky na účastníkyPodrobné informace se seznamem vhodného vybavení obdrží učitel několik týdnů před odjezdem na pobytový program.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuŽák pochopí souvislosti mezi lokálními a globálními problémy a vlastní odpovědností ve vztazích k prostředí, seznámí se s významem a principy udržitelnosti společnosti a její nezbytnosti k dalšímu vývoji lidské společnosti.
VýstupyŽák/dítě:
- formuluje výhody a nevýhody současného převládajícího ekonomického systému
vyjmenuje možné alternativy k současnému ekonomickému systému a zhodnotí jejich výhody a nevýhody
- uvede konkrétní dopady globálních problému v blízkosti jeho bydliště
- navrhne konkrétní opatření nesměřující ke kolapsu společnosti
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova (ZŠ: Vztah člověka k prostředí; G: Člověk a životní prostředí)
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastZŠ: Člověk a jeho svět / Člověk a jeho svět (Rozmanitost přírody); Člověk a společnost / Výchova k občanství (Mezinárodní vztahy, globální svět); Člověk a příroda / Zeměpis (Životní prostředí).
G: Člověk a příroda / Geografie (Životní prostředí); Člověk a společnost / Občanský a společenský základ (Mezinárodní vztahy, globální svět)
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k řešení problémů
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI