MRAVENCOVO DESATERO

» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI

K čemu má mravenec tykadla? Kam vedou mravenčí silnice? Poznejte život mravenců, seznamte se s jejich pomocníky i nepřáteli a také s prostředím, ve kterém žijí. Součástí programu je prolézání modelem mraveniště.


Rozšířená anotace


Žáci se dozví nové informace o životě v mraveništi, formou didaktických her poznají, z jakých částí sestává mravenčí tělo, dozví se, jak se spolu mravenci dorozumívají a vyzkouší si, jaké je to být mravencem. Součástí programu je i návštěva výukového prvku „mraveniště“ (prolézačka ve tvaru mravenčí kupy s ukázkou výjevů ze života mraveniště). V terénní části programu formou pohybových her zjistí, čím se mravenci živí a proč se starají o mšice. Při hře rozvíjející spolupráci si vyzkouší, jak a z čeho mravenci staví mraveniště. Podle možností ročního období si prohlédnou mravence v krabičkových lupách.


Základní údaje o programu


Délka programu
3 hod. včetně přestávek

Cílová skupina
1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 let

Optimální počet účastníků
15–50

Místo začátku a konce programu – popis místa
Program začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.

Požadavky na účastníky
Terénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití, podle počasí přibalte gumáky.


Cíle programu


Environmentální rozměr programu
Žáci se seznámí s významem mravenců v přírodě a důležitostí jejich ochrany.

Výstupy
Žák/dítě:
  • objasní význam mravenců pro ekosystém a pro člověka,
  • popíše řemesla mravenců,
  • vyjmenuje minimálně dva druhy potravy pro mravence,
  • vyjmenuje minimálně dva predátory mravenců,
  • popíše stavbu těla a vývojová stadia mravence,
  • argumentují ve prospěch spolupráce


Zařazení dle RVP


Průřezové téma
    Environmentální výchova/ Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí


Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblast
Člověk a jeho svět

Rozvíjené klíčové kompetence
  • kompetence k učení
  • kompetence komunikativní
  • kompetence sociální a personální




» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI

Informace o cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, preferenční, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na Nastavení cookies.

Nastavení cookies Přijmout vše

Nastavení cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete detailně nastavit a uložit kliknutím na Uložit nastavení.

Přijmout vše Uložit nastavení

Funkční:
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.

Preferenční:
Preferenční soubory cookie umožňují, aby si webový server zapamatoval informace, díky nimž přizpůsobil vzhledu nebo chování webu každému uživateli. Mezi tyto informace může patřit ukládání vybrané měny, regionu, jazyka nebo barevného motivu.

Analytické:
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.

Marketingové:
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.
*