PŘÍRODA NAOSTRO
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACITýden je zaměřen na praktickou biologii a ekologii. Jeho těžištěm je terénní práce, praktická pozorování ve vybrané lokalitě a badatelská výuka. Žáci si vytváří vlastní výzkumnou otázku a hypotézu, navrhují vlastní postup výzkumu, sbírají data, analyzují je, interpretují a snaží se jim porozumět.
Během týdne vás kromě badatelské výuky čeká terénní exkurze do vybrané lokality Moravského krasu (je možná i v cyklovariantě), motivační průběžná hra na téma evoluce, entomologické a hydrobiologické odlovy, ornitologická pozorování, hodnocení kvality přírodního prostředí, témata jako invazní druhy organismů, evoluce, znečištění vod a další dle vaší volby.
Rozšířená anotace
Pobytový týden Příroda naostro je zaměřen především na praktickou biologii a ekologii. Pojďme si otestovat, jaké je to být botanikem, zoologem či ekotoxikologem. Během programu si žáci vyzkouší terénní výzkum z mnoha přírodovědně zaměřených oborů: botanické mapování, ornitologická pozorování, odlov bezobratlých živočichů ve vodě i na souši, provedou rozbory vody kolorimetrickou metodou i pomocí speciálních sond například pro měření kyslíku. Žáci nasbíraná terénní data dále zpracovávají, snaží se jim porozumět, analyzují a interpretují je. Vrcholem celého týden je badatelský den, v rámci kterého si žáci sestavují vlastní výzkumnou otázku a metodický posup bádání, vlastní výzkum také provedou a zpracují do podoby prezentace, kterou předvedou ostatním.
Součástí pobytového týdne je pěší či cyklistická exkurze na zajímavé lokality Moravského krasu a Drahanské vrchoviny (okolí Rudice, Holštejna, Ostrova u Macochy aj. dle vaší volby).
Pobyt je z velké části venkovní a vázaný na vegetační sezónu, proto se program vyučuje pouze v sezóně od března do listopadu.
Základní údaje o programu
Délka programu30–33 hodin (dle domluvy)
Cílová skupina6.–9. ročník ZŠ, SŠ
Optimální počet účastníků15–35
Místo začátku a konce programu – popis místaKrásensko, budova pracoviště Rychta
Požadavky na účastníkyPodrobné informace se seznamem vhodného vybavení obdrží učitel několik týdnů před odjezdem na pobytový program.
Cíle programu
Environmentální rozměr programu
VýstupyŽák/dítě:
Zařazení dle RVP
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblast
Rozvíjené klíčové kompetence
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI