Bylinkoví skřítci nás provedou svým královstvím a naučí nás, co lze z místních rostlin vlastnoručně vykouzlit za poklady. Vyrobíme si bezové korálky, šetrně zabalíme bylinkovou sůl a namícháme léčivý čaj.
Výukový program začíná motivačním příběhem, ve kterém děti společně s chlapcem Toníkem překročí bludný kořen a dostanou se do Bylinkového království. Zde se setkají s bylinkovými skřítky, kteří jim pomohou nalézt lék pro unavenou maminku. V rámci programu se děti seznámí se čtyřmi léčivými rostlinami: černým bezem, meduňkou, mateřídouškou a dobromyslí, naučí se je poznat a využít.
Děti si z programu odnesou vlastnoručně vyrobené bezové korálky, bylinkovou sůl i vlastní bylinkovou čajovou směs.
Délka programu
3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina
1.–2. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků
15–30
Místo začátku a konce programu – popis místa
Lipová 20, Brno-Pisárky
Požadavky na účastníky
přezůvky, pití, svačina
Environmentální rozměr programu
Žáci vlastnoručně vyrobí k přírodě šetrné užitečné výrobky, které mohou sloužit i jako dárky, využijí rostliny z přírody a zahrady, poznají několik místních léčivých rostlin a jejich využití.
Výstupy
Žák/dítě:
- Žák/dítě:
- rozpozná 4 léčivé rostliny a pojmenuje je
- vyrobí bezové korálky
- namíchá si směs bylin pro přípravu čaje
- připraví si bylinkovou sůl do jídla
- namíchá bylinkovou sůl na unavené nohy
- vybere byliny s vhodnými léčivými účinky (nespavost, bolest hlavy)
Průřezové téma
- Environmentální výchova / Základní podmínky života (lokální přírodní zdroje a jejich využívání), Vztah člověka k prostředí (životní styl, prostředí a zdraví)
Vzdělávací oblast
Člověk a jeho svět (Přesah do vzdělávací oblasti Člověk a svět práce)
Rozvíjené klíčové kompetence
- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence pracovní