DĚDEČKŮV DVOREČEK
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIProgram přináší setkání s kontaktními zvířaty chovanými na Rozmarýnku. Hravé aktivity žákům přiblíží různá hospodářská zvířata, proč je chováme a jakou péči potřebují.
Rozšířená anotace
V průběhu programu žák prostřednictvím přímého kontaktu blíže pozná slepice a králíky chované na Rozmarýnku, prožije život králíka od narození po dospělost, seznámí s jednotlivými členy slepičí rodiny, zjistí, jak vypadá vajíčko uvnitř a kdo může být pro slepice nebezpečný. V části programu pracují žáci samostatně v centrech aktivit, která si sami zvolí. Žáci si do třídy odnesou obrázek statku s obrázky zvířat na dolepení.
Základní údaje o programu
Čas programu2.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků12–24
Místo začátku a konce programu – popis místazahrada Rozmarýnku
Požadavky na účastníkypití, svačina, přezůvky a pláštěnka (v případě deštivého počasí), riziko výskytu alergenů (srst, peří).
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram buduje kladný vztah a ohleduplnou péči ke zvířatům prostřednictvím přímého kontaktu.
VýstupyŽák/dítě:
- Cíle programu a očekávané výstupy: veškeré aktivity vychází ze stanovených cílů, očekávané výstupy jsou konkrétní a ověřitelné - většina se ověřuje na konci programu v rámci aktivity Statek.
1. Seznámit děti se zvířaty chovanými na Rozmarýnku (králíci, slepice, kachny).
Očekávané výstupy:
- dítě rozezná slepici od kohouta a jejich mláďata
- dítě si je vědomo rozdílných druhů slepic
- dítě hmatem rozezná peří, vlnu a srst králíků
- dítě dokáže popsat rozdíly mezi slepicí a kachnou
- dítě dokáže popsat život králíka od narození.
2. Budovat kladný vztah a ohleduplnou péči ke zvířatům prostřednictvím přímého kontaktu.
Očekávané výstupy:
- dítě dokáže říci, co může dát králíkovi, slepicím na žraní
- dítě se umí správně chovat v přítomnosti živého zvířete, pozná, kdy se zvíře bojí a jaké má potřeby (chová se tiše, dělá pomalé pohyby, je ke zvířeti jemný apod.).
3. Rozvíjet poznání dětí o hospodářských zvířatech a jejich užitku pro lidi
Očekávané výstupy:
- dítě rozpozná žloutek od bílku, pojmenuje skořápku
- dítě ví, kde se na statku nejčastěji chovají hospodářská zvířata
- dítě dokáže vyjmenovat alespoň 5 produktů hospodářských zvířat, které člověk využívá.
Další cíle programu:
- rozvoj a užívání všech smyslů
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- rozvoj schopnosti záměrně řídit svoje chování
- rozvoj kooperativních dovedností
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním a kulturním prostředí
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem a s živou přírodou
- rozvoj prostorové představivosti
Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a svět
Člověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence občanské
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI