Lesní naučná stezka pro MŠ – TERÉNNÍ PROGRAM
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIDěti se vydají po stopách lesních zvířat, seznámí se s broukem kůrovcem a jeho rodinou, dozvědí se, proč mají někteří motýli na křídlech oči, zahrají si na dendrofon a vyzkouší, jakou sílu má voda.
Rozšířená anotace
Děti zkoumají akustické vlastnosti dřeva a paličkami rozehrají dřevěný dendrofon, pomocí rytmických říkanek se seznámí s některými druhy stromů. Seznámí se se stopami některých lesních živočichů a vydají se stopy hledat. Formou didaktických her se seznámí s životem a vývojem lýkožrouta smrkového a hledají jeho požerky. Poznají různé maskovací strategie živočichů a pomocí didaktických her si některé z nich vyzkouší. Na funkčním modelu říčních koryt si prakticky vyzkouší, jakou má sílu voda.
Program je terénní.
Základní údaje o programu
Čas programu3 hod. včetně přestávek
Cílová skupinaMŠ od 5 let
Optimální počet účastníků15–30
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití, podle počasí přibalte gumáky.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuDěti se seznámí s funkcí a významem lýkožrouta smrkového v přírodě. Program vede děti k uvědomění si rozmanitosti přírody a přizpůsobení živočichů a rostlin svému prostředí.
VýstupyŽák/dítě:
- popíše vlastnosti dřeva
- popíše stopy minimálně dvou lesních živočichů,
- popíše úlohu lýkožrouta smrkového v přírodě,
- popíše stavbu těla a vývojová stadia lýkožrouta smrkového,
- vysvětlí rozdíl mezi ochranným a výstražným zbarvením.
Zařazení dle RVP
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastDítě a svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI