Příroda na talíři
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIPojďte s námi ochutnat přírodu! Na čem si můžete smlsnout na jaře, na čem na podzim a čemu se oklikou vyhnout? Žáci si připraví pomazánku z jedlých rostlin. Seznámí se také s životním cyklem rostlin.
Rozšířená anotace
Program se věnuje životnímu cyklu rostlin. Děti si uvědomí, co potřebuje rostlina ke svému růstu a k rozmnožování. Formou hry se stanou opylovačem a zjistí, zdali jim k životu více vyhovuje okrasná či přírodní zahrada. Část programu se věnuje sběru jedlých rostlin, jejich určování a následnému ochutnávání.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina3.–5. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–50
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram seznamuje žáky s ději v přírodním prostředí v období jara či podzimu, vede je k porozumění životnímu cyklu rostlin, opylování a tvorbě semen. Žáci se učí šetrně využívat darů přírody.
VýstupyŽák/dítě:
- popíše životní cyklus rostlin,
- dozví se, že některé plané rostliny jsou jedlé, na jiné je třeba si dávat pozor,
- ochutná jedlé rostliny,
- pochopí principy některých druhů opylení rostlin,
- vyzkouší si práci s binokulární lupou a atlasem rostlin.
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova / Ekosystémy, Základní podmínky života
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět/ Okolní krajina, Rostliny, houby, živočichové, Životní podmínky, Rovnováha v přírodě, Ohleduplné chování k přírodě a ochrana přírody
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence pracovní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI