KAM SE PLAZÍ PLAZI
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIKteré živočišné druhy patří mezi plazy? A proč v přírodě žádné nemůžeme potkat v zimě?
Program o různých druzích našich i cizokrajných plazů se zaměřuje na ohleduplnost lidí k jejich životnímu prostředí a respektování jejich životních potřeb. Právě udržení biologické rozmanitosti vede k zachování funkčního ekosystému.
Rozšířená anotace
Program Kam se plazí plazi se zaměřuje na ohleduplnost lidí k jejich životnímu prostředí a respektování jejich životních potřeb. Právě udržení biologické rozmanitosti vede k zachování funkčního ekosystému.
Žáci se seznámí s příklady plazích druhů z české přírody i z exotických krajů, na dotek pak s těmi chovanými v teráriích na Rozmarýnku. Formou hravých aktivit se dozví, proč např. chameleoni a želvy v přírodě rychle mizí a jak lze vytvořit příznivé prostředí pro život českých plazů v našich zahradách.
Základní údaje o programu
Délka programu3 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků12–26
Místo začátku a konce programu – popis místaLipka - pracoviště Rozmarýnek, Rozmarýnová 6, Brno – Jundrov, program probíhá v interiéru a v přírodní zahradě Rozmarýnku.
Požadavky na účastníkypřezůvky, svačina, pití
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáka k porozumění životních potřeb plazů a pochopení následků necitlivých zásahů člověka do jejich životního prostředí a k volbě ohleduplného přístupu k životnímu prostředí plazů.
VýstupyŽák/dítě:
- pojmenuje, co potřebují plazi k životu (teplo, potravu, prostředí)
- vyjmenuje alespoň dva plazy (z chovu Rozmarýnku)
- popíše zvláštnosti jednoho z plazů
- zažije přímý kontakt s plazy, zkusí pohladit korálovku, želvu apod.
- ověří důsledky zásahu člověka do života plazů v simulovaných aktivitách (úbytek stromů, rybářské sítě)
- popíše, čím přispívají želvy k udržování života korálových útesů (porozumění důležitosti ochrany plazů pro zachování ekosystému)
- vyrobí želvu filcováním.
Zařazení dle RVP
Průřezové téma- Environmentální výchova (uvědomuje si přímou závislost člověka na přírodě, rozumí provázanosti organismů a prostředí a zná důsledky jeho narušování, hledá způsoby, jak může sám snížit negativní dopad vlastní činnosti na životní prostředí)
Vzdělávací oblastDítě a svět, Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence pracovní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI