JEDEME V TOM SPOLU – Novinka
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACITřídenní pobyt v žácích probouzí vnímavost a zájem o přírodu. Žáci hodnotí stav životního prostředí a přírody kolem nás a ověří své znalosti o přírodě. Zjišťují, jak mohou ve svém okolí přírodu využívat a jak ji mohou chránit. Vhodný je jako podzimní stmelovací program pro nově vytvořené skupiny žáků.
Rozšířená anotace
Třídenní pobyt v žácích probouzí vnímavost a zájem o přírodu. Z žáků se stávají výzkumníci, kteří hodnotí stav životního prostředí a přírody kolem nás. Na úvod si ověří své znalosti o přírodě a dopadu lidské činnosti na prostředí. Vžijí se do organismů a vyzkouší si, jak je těžké obstát v potravní konkurenci. Seznámí se se zvířaty chovanými na Rychtě. Na celodenním výletu určují rostliny, poznají unikátní přírodu Moravského krasu včetně návštěv jeskyní. Během výletu na ně také čeká několik aktivit na spolupráci. Poslední den pobytu zjišťují, jak mohou ve svém okolí přírodu využívat a jak ji mohou chránit. Program vyučujeme ve vegetační sezóně. Během pobytu je nutné spolupracovat v různých skupinkách, proto je vhodný jako podzimní stmelovací program pro nově vytvořené skupiny žáků.
Základní údaje o programu
Délka programu16–17 hodin (dle domluvy)
Cílová skupina5.–7. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků20–30
Místo začátku a konce programu – popis místapracoviště Rychta, Krásensko
Požadavky na účastníkyPodrobné informace se seznamem vhodného vybavení obdrží učitel několik týdnů před odjezdem na pobytový program.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuŽáci si pobytem a činnostmi v přírodě k ní budují a rozvíjí vztah a senzitivitu a na základě získaných znalostí hodnotí využívání přírody člověkem.
VýstupyŽák/dítě:
- si uvědomuje postoje a chování k přírodě a životnímu prostředí, stejně jako spolužáků a pedagogů
- vyhodnotí dopad vybraných činností na životní prostředí
- odvodí vztahy mezi vybranými organismy
- interpretuje interakci lidské činnosti a životního prostředí
- uvede příklady konfliktních míst lidské činnosti a životního prostředí v okolí svého bydliště či školy
Zařazení dle RVP
Průřezové téma
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastZŠ:
Člověk a příroda (Přírodopis, Zeměpis)
Člověk a zdraví (Tělesná výchova)
Člověk a svět práce (Člověk a svět práce)
Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk a literatura)
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence občanské
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI