Potkali se v kompostu

» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI

V kompostu žije spousta živočichů. Ale který z nich je zajímavější? Žížala a zlatohlávek představí svá kouzla. S žížalou děti prolezou chodbičkou, formou her se seznámí s půdou a dalšími přírodními materiály. S larvou zlatohlávka se zakuklí a promění v brouka.


Rozšířená anotace


Na děti čeká řada her a poznání. V jedné z nich polezou jako žížala svým obydlím, v jiné s larvou zlatohlávka zažijí zakuklení a promění se v krásného brouka. Prostřednictvím her se také seznamují s půdou a dalšími přírodními materiály. Děti budou pracovat s lupou, obrázky a živými exempláři živočichů. Součástí programu jsou psychomotorické a pohybové činnosti a volitelná nabídka dalších aktivit. Doprovázející pedagog získá v písemné podobě další inspiraci pro práci s dětmi.


Základní údaje o programu


Čas programu
2.5 hod. včetně přestávek

Cílová skupina
1. ročník ZŠ, MŠ od 5 let

Optimální počet účastníků
12–24

Místo začátku a konce programu – popis místa
Pracoviště Lipová, Lipová 20, Brno-Pisárky, program probíhá v interiéru, za příznivého počasí i v zahradě.

Požadavky na účastníky
Přezůvky, svačinu, vhodné obutí a oblečení do zahrady s možností ušpinění se.


Cíle programu


Environmentální rozměr programu
Děti se seznamují s životem žížaly obecné a zlatohlávka a jejich významem v přírodě.

Výstupy
Žák/dítě:
  • vyjmenují skladbu kompostu a jeho využití v zahradě
  • prakticky si vyzkouší, jakými pohyby se žížala přemisťuje a na co je citlivá
  • detailním zkoumáním zjistí, jak vypadá žížala, larva zlatohlávka i dospělec
  • hmatem rozeznají předměty ukryté v půdě a vytřídí, co do ní nepatří
  • pozorují půdní živočichy lupou


Zařazení dle RVP


Vzdělávací oblast
Dítě a jeho tělo/Dítě a jeho psychika/Dítě a svět

Rozvíjené klíčové kompetence
  • kompetence k učení
  • kompetence komunikativní




» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI

© LIPKA 2017