KONEV – Konference k environmentální výchově

Pod lavinou informací

 

13. listopadu 2017, 8.30–15.30 hod.


Lidstvo má dnes k dispozici obrovské množství informaci, a co víc – informací dostupných takřka každému na několik kliknutí. Už Albert Einstein ale říkal, že informace nejsou totéž co znalosti. Jak se k nim v dnešní informační společnosti propracovat? A jak to naučit naše žáky?

 

Akce se koná pod záštitou hejtmana Jihomoravského kraje JUDr. Bohumila Šimka.


Pozvánka na KONEV

Přihlásit se můžete pomocí závazné přihlášky

 

Program

Dopolední část programu je tvořena několika přednáškovými bloky. Odpoledne se můžete zúčastnit dvou vámi vybraných dílen, do nichž se zapíšete během dopoledne.

 

Přednášky

Hana Košťálová, programová ředitelka Pomáháme školám k úspěchu

Ondřej Hausenblas, vysokoškolský pedagog

Kritická gramotnost – vzdělávací cíl pro všechny žáky

Složitý svět naléhá na dítě úplně jinými požadavky než zapamatovat si něco. Člověk potřebuje víc uvažovat, rozumět příčinám a důvodům, protože ty se mění, takže se jim nemůže naučit nazpaměť.“

 

 

Josef Šlerka, ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky

Jak číst svět sociálních médií?

V sociálních bublinách jsme žili už dříve, ale moc jsme o tom nevěděli. Kamarádíme prostě s lidmi s podobnými názory a sociálním statusem. Střetávat se neustále s někým, kdo má radikálně jiné názory, stojí dost energie.“

 

Miroslav Staněk, lektor a metodik výuky přírodních věd, Středisko služeb školám

Informační technologie ve výuce přírodních věd? Ano, ale…

I když budeme do budoucna ve školách stále více využívat počítače, fyzika se pořád bude muset hejbat, chemie bude muset dětem smrdět a biologie pro ně musí zůstat živou vědou. Pouze vlastní empirická zkušenost s realitou může lidi uchránit od nekritického zabřednutí do realit virtuálních.“

 

Vojtěch Bruk, lektor projektu Zvol si info

Zvol si info aneb Jak nebýt loutkou propagandy

„Díky internetu má každý pocit, že všemu rozumí. Na co tedy mít nějakou oficiální instituci či novináře, aby nám říkali pravdu? Lidé neumí rozlišit kvalitní informaci od nekvalitní, a proto nevidí rozdíl mezi novinovým článkem a facebookovou zdí.“

 

Dílny

  • Velké otázky o světě – patří do výuky? (Martina Novotná, Varianty)
  • Jak a proč zařazovat kontroverzní témata (Kristýna Hrubanová, NaZemi)
  • Bádání s podporou ICT (Miroslav Staněk, Středisko služeb školám)
  • Hrozí nám globální oteplování? (Marek Boček, Lukáš Prorok, Letní akademie Hejbej)
  • Schopnost číst mezi řádky se musíme učit (Hana Košťálová, Pomáháme školám k úspěchu, Ondřej Hausenblas, FF UK)

 

 

Cena

  • 600 Kč pro pedagogy
  • 500 Kč pro pedagogy ze škol zapojených do sítě MRKEV
  • 730 Kč pro nepedagogy (cena navýšena o DPH)

 


FOTOGALERIE

© LIPKA 2017