DO OBORY ZA ZVÍŘÁTKY – terénní program
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIVydejte se s námi do Kohoutovické obory! Koho potká v lese sele Markazín? Seznámí se s obyvateli lesa - od těch největších s parožím, až po ty nejmenší, kteří mají v lese své nezastupitelné místo. A dokáže najít Markazín maminku?
Rozšířená anotace
Cesta lesem, jejímž cílem je nalézt „maminku“, kterou sele divokého prasete ztratilo. Cesta je doplněná aktivitami, jejichž prostřednictvím se děti/žáci seznámí s vysokou, s významem strakapouda i půdních bezobratlých pro les, porovnávají činnosti člověka s činnosti divočáka (rychlost pohybu, denní/noční aktivita apod.).
Součástí programu je hledání půdních bezobratlých a jejich následné pozorování v krabičkových lupách.
Program probíhá v terénu.
Základní údaje o programu
Délka programu3 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků15–60
Místo začátku a konce programu – popis místaObora Holedná: Program začíná na zastávce autobusu č. 52 či č. 50 „Kohoutovice, hájenka“ a končí na zastávce autobusu č. 52 či č. 50 „Stará dálnice“.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a dobrá terénní obuv, pláštěnka, svačina a pití.
V případě vydatných srážek může učitel program ráno v den konání program zrušit.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede děti/žáky k uvědomění si rozmanitosti přírody a porozumění provázanosti
organismů a prostředí.
VýstupyŽák/dítě:
- vyjmenuje zásady chování při pobytu v lese
- rozezná 3 druhy spárkaté zvěře
- uvede příklad zvířete s rohy a parohy
- dokáže v terénu vyhledat 2 příklady pobytového znamení
- jednoduše vysvětlí význam půdních bezobratlých
Zařazení dle RVP
Průřezové téma- Environmentální výchova (rozvíjí porozumění souvislostem v biosféře, vztahům mezi člověkem a prostředím, podněcuje toleranci, vstřícnost a ohleduplnost ve vztahu k prostředí, přispívá k vnímání života jako nejvyšší hodnot)
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a příroda, Člověk a zdraví
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI