Přihlašujte se do studia pedagoga volného času!
Vyplňte aktuální přihlášku.
Přihlašujte se do studií pro koordinátory EVVO!
Vyplňte dotazník pro předběžný zájem.
Přihlašte se na studia koordinátorů podnikavosti!
Vyplňte přihlášku do studia, které startuje 14. října 2025.
Specializační studium je určeno pedagogům a pedagožkám základních, středních i mateřských škol, pedagogům a pedagožkám volného času a také všem vychovatelům a vychovatelkám. Má rozsah 250 vyučovacích hodin, je akreditované a odpovídá standardům MŠMT. Studium je rozvrženo do šesti bloků v rámci jednoho roku. Termíny jsou vyváženě rozloženy mezi pracovní dny a dny volna. Pro naše setkání si vybíráme zajímavé a inspirativní lokality (zejména střediska ekologické výchovy) a stravujeme se podle principů udržitelnosti.
V průběhu studia vám budou k dispozici konzultanti a konzultantky, se kterými se můžete radit o obsahu i formách závěrečné práce. K úspěšnému ukončení studia je nutné:
14.–16. 3. 2025 | Sluňákov, Litovelské Pomoraví |
10.–13. 4. 2025 | Lipka, pracoviště Kamenná a Jezírko, Brno |
22.–25. 5. 2025 | Bílé Karpaty, Starý Hrozenkov |
10–15. 8. 2025 | SEVER, Krkonošský národní park |
17.–19. 10. 2025 | Švagrov, Jeseníky, Šumpersko |
14.–16. 11. 2025 | Sluňákov, Litovelské Pomoraví |
5. 12. 2025 | Závěrečné zkoušky |
Dle zaměření je většina setkání spolufinancována buď z projektu Ekologické výukové programy Lipky – pracoviště Jezírko a Kamenná, s registračním číslem 1220700028, nebo z projektu Klimatické výukové programy Lipky – pracoviště Kamenná, s registračním číslem 5220600020.
Pokud máte předběžný zájem účastnit se dalšího běhu studia, vyplňte dotazník a my se vám ozveme, jakmile budeme ho budeme otvírat. Kapacita studia je omezena na maximálně 25 osob.
Cena za studium činí 39 300 Kč (47 600 včetně DPH) a zahrnuje ubytování, stravu, přípravu programu i materiály, které účastníci obdrží. Dopravu na místo konání si účastnici hradí sami.
Specializačním studiím se věnuji dlouhodobě a je to moje vášeň. Většinou garantuji a pomáhám pedagogům MŠ a 1. stupně ZŠ.
Hledám a zkouším nové cesty vzdělávání ve specializačních studiích i svém učitelování. Jsem garantkou hlavně pedagogů 2. stupně ZŠ a SŠ.
Spolupráci na specializačním studiu beru jako osobní příležitost i výzvu. Garantuji a pomáhám převážně učitelům na 2. stupni ZŠ.
Pro zkušené koordinátory a koordinátorky EVVO pořádáme vícedenní semináře a exkurze kde se můžete potkat s dalšími pedagogy a pedagožkami. Společně můžete sdílet své zkušenosti, navazovat spolupráci, získávat nové užitečné kontakty a poznat nová a zajímavá místa.
Nebo vás naopak láká se do studia přihlásit, ale nevíte, zda-li je pro vás vhodné a co to bude znamenat? Jednou ročně pořádáme webinář Koordinátor v kostce.
Naše studium je akreditované MŠMT a odpovídá Standardu studia k výkonu specializované činnosti v oblasti environmentální výchovy.
Po absolvování studia přichází do školy jako ambasador změny nový koordinátor výchovy k podnikavosti, který:
rozumí termínu „podnikavost“ v celé jeho šíři a dokáže argumentovat, proč je třeba u žáků a žaček rozvíjet podnikavé kompetence,
za podpory vedení komunikuje význam a přínosy výchovy k podnikavosti celému pedagogickému sboru,
definuje profil podnikavého absolventa školy na základě evropské iniciativy The EntreComp i ve shodě
s Klíčovou kompetencí k podnikavosti a pracovní zrevidovaného RVP,
si osvojil práci s vizí a způsob, jak provést žáky projektem od jejich nápadu, přes vyhledávání zdrojů až po samotnou realizaci,
zná kritéria podnikavé školy a zvládne společně s vedením školy zmapovat, jak si škola v oblasti výchovy k podnikavosti stojí ve všech čtyřech pilířích: podnikavé vedení, podnikavá sborovna, podnikavá výuka a propojení se světem,
přináší spoustu příkladů dobré praxe od svých spolužáků ze studií,
na základě asolvovaného vzdělání dokáže rozpoznat dílčí kroky, které je třeba učinit pro rozvoj systémové podpory výchovy k podnikavosti napříč školou,
je pro vedení školy spojkou a parťákem v případě zapojení se do procesu certifikace Podnikavá škola – dalšího nástroje podpory škol, které chtějí vědomě vytvářet podmínky pro rozvoj podnikavých kompetencí žactva i vyučujících.
Kompetence znalostní v oblasti VkP.
Kompetence k uplatňování účinných výukových strategií VkP ve školní praxi.
Kompetence manažerská ke zvýšení podpory a účinnosti VkP v organizaci a provozu školy.
Během čtyř setkání vám nabídneme individuální přístup, interní lektory, kteří se více než 8 let věnují rozvoji výchovy k podnikavosti na školách, externí lektory z různých oblastí, které s podnikavostí úzce souvisí (vzdělávání, kariérové poradenství, podnikání, mentoring, ekologie aj.).
Sdílení zkušeností dlouholetých leaderů VkP, kteří představí svou cestu k VkP ve své škole, ať už
z pozice vedení nebo učitele či učitelky.
Aktuálně popora směřuje k pedagogickým pracovníkům ze středních škol JMK. Přihlásit se však mohou
i další zájemci z jiných stupňů škol či institucí.
zdarma
Lenka je nadšená lektorka, která se zaměřuje na smysluplné aktivity
a rozvoj podnikavých kompetencí na školách i ve volnočasových zařízeních. Její kariéra je protkána snahou o podporu podnikavosti
a kreativity u dětí i dospělých.
Nejen pro zkušené koordinátory a koordinátorky výchovy k podnikavosti pořádáme semináře a workshopy, na nichž se potkáte s dalšími podnikavými vyučujícími. Společně můžete sdílet své zkušenosti, navazovat spolupráci, získávat nové užitečné kontakty a rozvíjet své podnikavé kompetence a další oblasti výchovy
k podnikavosti.
Věnujte pozornost zejména vzdělávacímu cyklu pro management škol Podnikavý tým ředitelny a Letní škole podnikavosti, která kombinuje zážitkový program s načerpáním energie a inspirace do nového školního roku.
Vyberte si z kalendáře podnikavých akcí
Cílem akreditovaného 45 hodinového studia je získání znalostí a dovedností v oblasti pedagogiky a psychologie. Studium je určeno pro přípravu pedagogů volného času vykonávajících dílčí přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání podle § 22 odst. 5 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a § 4 vyhlášky č. 317/2004 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému, ve znění pozdějších předpisů.
Program zahrnuje aktivizující metody práce, které si účastníci sami na sobě během kurzu vyzkouší a zažijí. Studium na Lipce a ICV MENDELU vám tak nabízí:
Pro úspěšné absolvování a získání osvědčení o absolvování kurzu je potřeba:
Cena kurzu je 4 500 Kč, nebo 3 750 Kč pro osoby do 26 let.
Proběhne v období od pátku 7. března do soboty 7. června 2025.
(v období od pátku 7. března do soboty 7. června 2025)
DRUHÝ BLOK
sobota 22. 3. v čase 9.30–16.00
TŘETÍ BLOK
pátek 28. 3. v čase 9.30–17.45
sobota 29. 3. v čase 9.30–16.15
ČTVRTÝ BLOK
sobota 12. 4. v čase 9.30–18.00
PÁTÝ BLOK (OBHAJOBY ZÁVĚREČNÝCH PRACÍ)
pátek 6. 6. v čase 14.30–18.30
sobota 7. 6. v čase 9.00–13.00
Studium probíhá zpravidla dvakrát ročně, na jaře a na podzim. Máte-li zájem o další běhy, můžete vyplnit předběžnou přihlášku a my se vám ozveme, jakmile budeme otevírat další studium. Kapacita studia je omezena, maximální počet účastníků studia je 20 osob.
Mohu po absolvování kurzu pracovat ve školní družině jako vychovatelka na ZŠ?
Podle vyjádření MŠMT je toto studium určeno pro pedagogy volného času, tzv. kroužkaře zejména v domech dětí a mládeže či střediscích volného času. Kvalifikaci vychovatele tímto studiem účastníci nezískají.
Stačí mi pro účast v kurzu maturita?
Podmínkou přijetí na kurz je ukončené středoškolské vzdělání, dostačující je i výuční list.
Jak dlouho trvá kurz a jaké jsou podmínky jeho absolvování?
Akreditace kurzu je ze strany MŠMT stanovena na min. 40 hodin. Včetně závěrečných zkoušek je celková délka kurzu u nás 45 hodin. K úspěšnému absolvování musí být splněna 80% účast, zpracování a obhájení závěrečné práce, jejíž náplní je příprava a praktická realizace nějaké vzdělávací jednotky (např. kroužku), a složení závěrečné zkoušky.
V čem se liší studium pod vaší organizací od jiných podobných kurzů na jiných institucích?
Je to především individuální a praktický přístup. Naší snahou je inspirovat, motivovat a připravit účastníka na reálné situace, které v jeho praxi můžou nastat. To se odráží jak v přístupu lektorů, tak i závěrečné práci, kterou účastník připravuje především pro sebe. Součástí závěrečné práce proto také je praktická realizace výukové jednotky (např. jedné schůzky kroužku) přímo u nějaké organizace. Současně účastník dostává průběžnou podporu konzultanta, který mu dává podněty a zpětnou vazbu k dílčím částem práce (přípravě, realizaci i reflexi). Samotná závěrečná zkouška je vedena tak, aby byla další inspirací nejen pro zkoušeného ale i pro ostatní účastníky.