Skřítek a (ne)obyčejné věci
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACINa děti čeká pohádka o zakletém skřítkovi, kterého se samy pokusí vysvobodit pomocí čtyř klíčů: slaměného, dřevěného, kamenného a hliněného. S těmito čtyřmi materiály se totiž děti více seznámí během her a tvoření.
Rozšířená anotace
V úvodní pohádce se Skřítek Hračička posmívá obyčejným hračkám, a tak ho Ochránci kamene, slámy, hlíny a dřeva zaklejí. Děti se vydají do jednotlivých království získat klíčky, na vysvobození Skřítka. V každém království jim Ochránce ukáže, k čemu jednotlivé materiály slouží, jak si s nimi mohou hrát a tvořit. Děti si vyzkouší zateplit dřevěný domek pomocí slaměných snopečků, malovat barevnými hlínami, zahrají si na dřevěné zvukové prvky... Součástí programu je i volná hra dětí s kamínky (rovnání, stavění, skládání, …). Na závěr děti vysvobodí skřítka a společně si vytvoří krajinku se sukulentními rostlinami, kterou si odnesou do školky.
Pedagogovi po programu bude zaslán Nápadníček, jak na program navázat v MŠ.
Základní údaje o programu
Délka programu2.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků12–24
Místo začátku a konce programu – popis místaPracoviště Lipová, Lipová 20, Brno-Pisárky, program probíhá v interiéru, za příznivého počasí i v zahradě.
Požadavky na účastníkypřezůvky, svačina, vhodné oblečení a obuv do terénu (včetně doprovodu), pláštěnky (i v případě nepříznivého počasí proběhne alespoň část programu venku)
Cíle programu
Environmentální rozměr programuDěti si uvědomí, že hračky nemusí být jen kupované, plastové, ale že ke hraní se hodí i obyčejný kamínek, hlína, sláma nebo dřívko.
VýstupyŽák/dítě:
- maluje barevnými hlínami
- pozoruje dřeviny zespodu, pohledem do zrcátka
- ke hraní využije kámen, dřevo, slámu a hlínu a navrhuje další způsoby her
- zhotoví zateplení dřevěného domečku pomocí slaměných svazků
- si zahraje na dřevěný hudební prvek
Zařazení dle RVP
Průřezové témaDítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika – Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Vzdělávací oblastDítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika – Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
- kompetence občanské
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI