Skřítek a (ne)obyčejné věci

» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI

Na děti čeká pohádka o zakletém skřítkovi, kterého se samy pokusí vysvobodit pomocí čtyř klíčů: slaměného, dřevěného, kamenného a hliněného. S těmito čtyřmi materiály se totiž děti více seznámí během her a tvoření.


Rozšířená anotace


V úvodní pohádce se Skřítek Hračička posmívá obyčejným hračkám, a tak ho Ochránci kamene, slámy, hlíny a dřeva zaklejí. Děti se vydají do jednotlivých království získat klíčky, na vysvobození Skřítka. V každém království jim Ochránce ukáže, k čemu jednotlivé materiály slouží, jak si s nimi mohou hrát a tvořit. Děti si vyzkouší zateplit dřevěný domek pomocí slaměných snopečků, malovat barevnými hlínami, zahrají si na dřevěné zvukové prvky... Součástí programu je i volná hra dětí s kamínky (rovnání, stavění, skládání, …). Na závěr děti vysvobodí skřítka a společně si vytvoří krajinku se sukulentními rostlinami, kterou si odnesou do školky.
Pedagogovi po programu bude zaslán Nápadníček, jak na program navázat v MŠ.


Základní údaje o programu


Délka programu
2.5 hod. včetně přestávek

Cílová skupina
1. ročník ZŠ, MŠ od 5 let

Optimální počet účastníků
12–24

Místo začátku a konce programu – popis místa
Pracoviště Lipová, Lipová 20, Brno-Pisárky, program probíhá v interiéru, za příznivého počasí i v zahradě.

Požadavky na účastníky
přezůvky, svačina, vhodné oblečení a obuv do terénu (včetně doprovodu), pláštěnky (i v případě nepříznivého počasí proběhne alespoň část programu venku)


Cíle programu


Environmentální rozměr programu
Děti si uvědomí, že hračky nemusí být jen kupované, plastové, ale že ke hraní se hodí i obyčejný kamínek, hlína, sláma nebo dřívko.

Výstupy
Žák/dítě:
  • maluje barevnými hlínami
  • pozoruje dřeviny zespodu, pohledem do zrcátka
  • ke hraní využije kámen, dřevo, slámu a hlínu a navrhuje další způsoby her
  • zhotoví zateplení dřevěného domečku pomocí slaměných svazků
  • si zahraje na dřevěný hudební prvek


Zařazení dle RVP


Průřezové téma
    Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika – Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace


Vzdělávací oblast
Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika – Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace

Rozvíjené klíčové kompetence
  • kompetence k učení
  • kompetence komunikativní
  • kompetence občanské




» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI

Informace o cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, preferenční, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na Nastavení cookies.

Nastavení cookies Přijmout vše

Nastavení cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete detailně nastavit a uložit kliknutím na Uložit nastavení.

Přijmout vše Uložit nastavení

Funkční:
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.

Preferenční:
Preferenční soubory cookie umožňují, aby si webový server zapamatoval informace, díky nimž přizpůsobil vzhledu nebo chování webu každému uživateli. Mezi tyto informace může patřit ukládání vybrané měny, regionu, jazyka nebo barevného motivu.

Analytické:
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.

Marketingové:
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.
*