Jabloňka a Ořešánek
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIDva zvědaví skřítci Jabloňka a Ořešánek přivítají děti v přírodní zahradě Lipky a společně s nimi využijí její plody. Budou moštovat jablíčka a barvit ořechovým listím hedvábí, ze kterého si vyrobí svého malého Ořešánka. V programu je prostor i pro hry se semeny plodů.
Rozšířená anotace
Děti se seznámí s Jabloňkou a Ořešánkem, kteří žijí na naší zahradě. Posbírají s nimi jablíčka a ořechy a budou se zabývat jejich využitím. Z jablíček vylisují mošt a nakrájí je na sušení na křížaly. U ořechu si ověří, že semena obsahují tuk, využijí zvuky skořápek a obarví kousek hedvábí v ořechovém listí. Z něho si pak vyrobí malého kamaráda Ořešánka. Součástí programu je i volná hra dětí se semeny plodů z ovocných stromů (třídění, otiskování, vytváření mandal…). Každé dítě si z programu odnese Ořešánka z oříšku a hedvábí.
Základní údaje o programu
Délka programu2.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků12–24
Místo začátku a konce programu – popis místaPracoviště Lipová, Lipová 20, Brno-Pisárky, program probíhá v interiéru a v zahradě.
Požadavky na účastníkyPřezůvky, svačinu, vhodné obutí a oblečení
Cíle programu
Environmentální rozměr programuDěti se seznamují s různými možnostmi šetrného využívání plodů ze zahrady.
VýstupyŽák/dítě:
- vyrobí mošt z jablek
- vyrobí křížaly z jablek
- hledá a prakticky si vyzkouší různá využití vlašských ořechů
- obarví hedvábí v ořechovém listí a vyrobí si loutku Ořešánka
- zkoumá rozmanitost semen
Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblastDítě a jeho tělo – rozvoj a užívání všech smyslů – osvojování si věku přiměřených praktických dovedností
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
- kompetence občanské
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI