Potkali se v kompostu
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIV kompostu žije spousta živočichů, ale který z nich je nejzajímavější? Žížala a zlatohlávek nám představí svá kouzla. S larvou zlatohlávka se děti zakuklí a promění v brouka, s žížalou se protáhnou. Část programu je věnována pozorování živých tvorů.
Rozšířená anotace
Na děti čeká řada her a poznání. V jedné z nich polezou jako žížala svým obydlím, v jiné s larvou zlatohlávka zažijí zakuklení a promění se v krásného brouka. Prostřednictvím her se také seznamují s půdou a dalšími přírodními materiály. Děti budou pracovat s lupou, obrázky a živými exempláři živočichů. Součástí programu jsou psychomotorické a pohybové činnosti a volitelná nabídka dalších aktivit. Doprovázející pedagog získá v písemné podobě další inspiraci pro práci s dětmi.
Základní údaje o programu
Délka programu2.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků12–24
Místo začátku a konce programu – popis místaPracoviště Lipová, Lipová 20, Brno-Pisárky, program probíhá v interiéru, za příznivého počasí i v zahradě.
Požadavky na účastníkyPřezůvky, svačinu, vhodné obutí a oblečení do zahrady s možností ušpinění se.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuDěti se seznamují s životem žížaly obecné a zlatohlávka a jejich významem v přírodě.
VýstupyŽák/dítě:
- si prakticky vyzkouší, jakými pohyby se žížala přemisťuje a na co je citlivá
- detailním zkoumáním zjistí, jak vypadá žížala, larva zlatohlávka i dospělec
- pozorují půdní živočichy lupou
- vytvoří/nakreslí pomocí hlíny žížalí chodbičky
- za pomocí jemné motoriky umotá žížalu z papírového kapesníku a vytvaruje provázek dle předlohy
Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblastDítě a jeho tělo/Dítě a jeho psychika/Dítě a svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI