Jak se práší kolem spraší
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIHorniny jsou všude kolem nás. Jakou podobu jim vtiskl zub času a kam je vítr ještě zavane? Geologický program, ve kterém se žáci seznámí s našimi některými horninami. Prozkoumají je v terénu za pomoci geologického kladívka a vytvoří si vlastní sbírku, kterou si odnesou do školy. Osobně zažijí některé geologické procesy.
Program vyučujeme od dubna do června.
Rozšířená anotace
Program je geologický a je zaměřen především na horniny – jednotlivé druhy hornin, jejich vznik, původ a horninový cyklus. Žáci horniny prozkoumají za pomoci geologického kladívka, určí je a vytvoří si geologickou sbírku. Vznik hornin budou žáci simulovat názorně pomocí pokusů. Hravou formou se seznámí se specifiky jednotlivých geologických období.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina8.–9. ročník ZŠ, SŠ
Optimální počet účastníků15–30
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je částečně terénní.
Požadavky na účastníkyTerénní sportovní oblečení a obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram žáky vede ke kladnému vztahu k přírodě a je zacílen na probuzení zájmu o často méně oblíbenou oblast neživé přírody.
VýstupyŽák/dítě:
- určí vybrané druhy hornin a vysvětlí jejich vznik
- vytvoří si geologickou sbírku a naučí se pracovat s geologickým kladivem
- simuluje během pokusů geologické procesy
- vysvětlí souvislost podoby horniny s podmínkami jejího vzniku
- seřadí, pojmenuje a definuje jednotlivé geologické éry
Zařazení dle RVP
Průřezové téma- Environmentální výchova/ Základní podmínky života
- Lidské aktivity a problémy životního prostředí
- Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a příroda
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI