NA KAMENI KÁMEN
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIŽáci se seznámí s některými druhy hornin využívanými člověkem a dramatickou formou ztvární jejich vznik v souvislosti s vývojem života na Zemi. Některé horniny přímo v terénu prozkoumají, nebo se zabývají obnovitelností zdrojů.
Rozšířená anotace
Žáci prožijí vznik a vývoj planety Země prostřednictvím dramatické dílny, u nástěnné obrazové skládačky hledají souvislosti mezi vývojem života na Zemi a vznikem organogenních hornin, zamýšlejí se nad horninami jako zdroji pro člověka a jejich obnovitelností. Zahrají si didaktickou pohybovou hru na výrobu hliníku. Žáci zkoumají pomocí geologických kladívek vlastnosti hornin na geologickém zastavení Lesní naučné stezky.
Výuka probíhá z části v terénu, a to za každého počasí.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina4.–6. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–30
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko.
Požadavky na účastníkyTerénní sportovní oblečení a obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k jednání v souladu s principy udržitelného života, zejména s ohledem na spotřebitelskou odpovědnost a hospodaření s energií a materiály.
VýstupyŽák/dítě:
- popíše vznik Země a vývoj života na Zemi,
- seřadí, pojmenuje a definuje jednotlivé geologické éry,
- rozliší obnovitelné a neobnovitelné zdroje surovin a energie,
- určí vybrané druhy hornin a vysvětlí jejich vznik,
- prokáže význam hornin pro člověka.
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova/ Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět, Člověk a příroda
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI