LES A KLIMA
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIJakou cenu má les? V průběhu programu žáci komplexně nahlížejí na funkce lesa, seznamují se s uhlíkovým cyklem a porovnávají ekonomická a environmentální hlediska ochrany přírody. Zahrají si simulační hru Zábavní centrum, nebo les?
Rozšířená anotace
Program je složen z didaktických her (úvodní evokace, hry na koloběh uhlíku a hospodaření v lese) a simulační rolové hry, v níž žáci argumentují na základě zadání a získaných znalostí a diskutují nad hodnotou lesa. Program tvoří celek postupně rozvíjející téma ekosystémových služeb a funkcí lesa, proto není vhodný k realizaci v kratší délce než 3,5 hodiny.
Program je částečně terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina7.–9. ročník ZŠ, SŠ
Optimální počet účastníků15–30
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a obuv, pláštěnka, přezůvky, svačina, pití.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k environmentálně ukotvenému náhledu na nakládání s lesními ekosystémy.
VýstupyŽák/dítě:
- vyjmenuje a vysvětlí základní ekosystémové služby a funkce lesa,
- popíše uhlíkový cyklus a vysvětlí procesy, z nichž se skládá,
- porovná komerční cenu lesa a vyčíslení regulačních ekosystémových služeb lesního ekosystému,
- argumentuje ve prospěch šetrného nakládání s lesními ekosystémy.
Zařazení dle RVP
Průřezové téma- Environmentální výchova/ Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a příroda
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI