ČLOVĚK vs. DIVOČINA
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIV tomto opravdu terénním pobytovém týdnu žáci zažijí dobrodružství v „divočině“, kde stráví noc. V průběhu programu budou pracovat s různými biologickými a geografickými pomůckami a metodami. Přímo v terénu porovnají biodiverzitu kulturní a přírodě bližší krajiny, v simulační hře pak rozhodnou o jejím dalším využití. Žáci v malých skupinkách rozvíjí své týmové role a schopnost spolupráce. Práci na výzkumech si sami plánují, rozdělují a řídí. Součástí třídenního programu je cykloexkurze, v pětidenní verzi je cyklovarianta exkurze volitelná.
Rozšířená anotace
Základní údaje o programu
Délka programu34–36 hodin (dle domluvy)
Cílová skupina8.–9. ročník ZŠ, SŠ
Optimální počet účastníků20–30
Místo začátku a konce programu – popis místapracoviště Rychta, Krásensko
Požadavky na účastníkyPodrobné informace se seznamem vhodného vybavení obdrží učitel několik týdnů před odjezdem na pobytový program.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuŽák vnímá a hodnotí krajinu jako prostor, v němž se prolíná příroda s lidskou činností.
VýstupyŽák/dítě:
- vytvoří mapu land use vybraného území
- formuluje výhody a nevýhody zřízení chráněného území pro přírodu, obyvatele a turisty
- zhodnotí biodiverzitu kulturní a přírodě blízké krajiny
Zařazení dle RVP
Průřezové téma
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a příroda / Biologie
Člověk a příroda / Geografie
Člověk a příroda / Přírodopis
Člověk a příroda / Zeměpis
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI