Konference Konev – Spokojený učitel

Konference pro pedagogy ZŠ, SŠ, ŠD


23. 11. 2023 | 9.00–15.30 h

Administrativní a školicí centrum, Cejl 73, Brno


Pořádá: Kamenná



Spokojený učitel – protimluv nebo nutná podmínka spokojených žáků? Každý pátý učitel je dnes ohrožen syndromem vyhoření – co s tím? Odborníci i pedagogové z praxe nám představí, jak přemýšlí o vnitřním stavu spokojenosti (se sebou, s výukou či školním prostředím) i o podmínkách wellbeingu.


900 / 800 / 1 090 Kč
(pedagog / pedagog MRKEV, Mrkvička / nepedagog)





Více o tématu FORMATIVNÍ HODNOCENÍ





Konference k environmentální výchově v ZŠ a SŠ Konev

Spokojený učitel

moderuje Petr Sucháček

LZE PLATIT ZE ŠABLON


Přednášky

Jak být spokojený v roli učitele

Jan Froněk

S čím naše spokojenost souvisí a s čím nikoli? Co má ve školství na naši pohodu zásadní vliv? Na jakých pilířích můžeme postavit svou spokojenost v práci učitele? „Vezmete život do svých rukou a co se stane? Strašná věc: nebude koho vinit.“ (Erica Jong)

 

Wellbeing je, když se ráno těším

Lenka Felcmanová

Každý pátý pedagog je dnes ohrožený syndromem vyhoření. Snížený wellbeing učitelů se přitom přenáší i na žáky. Projevuje se nejen v jejich nechuti chodit do školy (a čeští žáci v této nechuti v rámci zemí OECD vedou), ale má vliv i na jejich vzdělávací výsledky. Zaměříme se na ukotvení toho, co to vlastně wellbeing je a také na základní principy, ze kterých by měla vycházet jeho systémová podpora ve školách.

 

Umíme být spokojení?

Zdeňka Štefanidesová

Pokusíme se společné odpovědět na tuto otázku během krátkého zamyšlení (prostřednictvím jednoduchých aktivit a zmapováním svých pocitů). Po pár minutách si možná každý z nás pojmenuje i svou specifickou dovednost, která mu pomáhá pocit spokojenosti získat, udržet nebo dokonce podpořit u druhých.

 

Od dvou vyhazovů ke vzájemnému učení: podivný příběh jednoho učitele

Jiří Karen

V příspěvku popíšu svou krkolomnou učitelskou dráhu. Jak jsem si rozbil hlavu o zeď konzervativní tradice. A jak jsem to všechno vůbec zvládl?

 

Co může nabídnout (ne)obyčejná příroda

Justina Danišová a Šárka Doležalová Křepelková

Co přináší pobyt a venkovní výuka nám učitelům? Větší stres nebo naopak větší profesní spokojenost? Jaké faktory ovlivňují rizika a benefity venkovního učení a jak se s nimi ve školách co nejlépe vypořádat? Představíme vám výzkumy i zkušenosti učitelů, kteří pravidelně venku učí.

 


Dílny

Finty pro spokojené učitele

Jan Froněk

Prakticky si osaháme „nástroje“, které nám pomohou získat duševní pohodu.Volit budeme z palety obsahující tipy pro zvládání času stejně jako zvládání nepříjemných situací a lidí.

 

Výchova k sebepoznání – důležité dovednosti pro současnou generaci dětí

Zdeňka Štefanidesová

Představení možností podpůrného přístupu (a to nejen v procesu vzdělávání) k sobě, k dětem i k jejich rodičům. Aktivity vedoucí k sebepoznání jako cesta k posílení všech typů odolnosti u současné generace dětí.

 

Umění dělat chyby (Art of making mistakes)

Simona Trávníčková

Umění dělat chyby je pro spokojený život každého z nás zásadní dovednost. Prožijete si, že chyba je kámoš, že je to nezbytná součást učení se (i učení), zjistíte, zda jste spíš zametač, sebemrskač, diletant nebo tvůrce, zažijete si cestu k osvobození se od vnitřního tlaku na dokonalost a bezchybnost. Tam jsme jako herci neustále vystavováni riziku, že se scénka – příběh – představení nepovede. A potřebujeme umět s odvahou a lehkostí „naběhnout na vidle“ – vejít do prostoru nového a neznámého, kde máme možnost užít si stejně tak vítězství jako selhání. Díky umění „happy failure“ můžeme do našeho života zvát uvolněnost, radost, lehkost a spokojenost.

 

Učím jinak a užíváme si to!

Hana Pivečková

Jak se odklonit ze zajetých kolejí výuky a vydat se vyzkoušenými cestami otevřené komunikace, pestrých metod a podporujícího hodnocení, kdy se žáci učí, "i když nemusí"  a spolu se svým učitelem říkají "dneska jsme si to fakt užili?" Inspirujeme se, jak toho dosáhnout i u starších žáků.

 

Přírodní wellness pro učitele

Justina Danišová a Šárka Doleželová Křepelková

Zažijte na vlastní kůži, jak snadno skrze přírodu zvýšit svou osobní i pracovní pohodu. Venkovním wellbeingem vás provedou lektorky a propagátorky hraní a učení venku. 

 







Lipka – školské zařízení pro environmentální
vzdělávání Brno, příspěvková organizace

IČ: 44993447, DIČ: CZ44993447
ID datové schránky: fqbk27z
Lipová 233/20, Brno, +420 543 330 838
lipka@lipka.cz



   




Informace o cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, preferenční, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na Nastavení cookies.

Nastavení cookies Přijmout vše

Nastavení cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete detailně nastavit a uložit kliknutím na Uložit nastavení.

Přijmout vše Uložit nastavení

Funkční:
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.

Preferenční:
Preferenční soubory cookie umožňují, aby si webový server zapamatoval informace, díky nimž přizpůsobil vzhledu nebo chování webu každému uživateli. Mezi tyto informace může patřit ukládání vybrané měny, regionu, jazyka nebo barevného motivu.

Analytické:
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.

Marketingové:
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.