Hana Mikulicová
Konference pro pedagogy ZŠ, SŠ, ŠD
23. 11. 2023 | 9.00–15.30 h
Administrativní a školicí centrum, Cejl 73, Brno
Pořádá: Kamenná
Spokojený učitel – protimluv nebo nutná podmínka spokojených žáků? Každý pátý učitel je dnes ohrožen syndromem vyhoření – co s tím? Odborníci i pedagogové z praxe nám představí, jak přemýšlí o vnitřním stavu spokojenosti (se sebou, s výukou či školním prostředím) i o podmínkách wellbeingu.
900 / 800 / 1 090 Kč
(pedagog / pedagog MRKEV, Mrkvička / nepedagog)
Více o tématu CESTY VE VZDĚLÁVÁNÍ
moderuje Petr Sucháček
LZE PLATIT ZE ŠABLON
Jan Froněk
S čím naše spokojenost souvisí a s čím nikoli? Co má ve školství na naši pohodu zásadní vliv? Na jakých pilířích můžeme postavit svou spokojenost v práci učitele? „Vezmete život do svých rukou a co se stane? Strašná věc: nebude koho vinit.“ (Erica Jong)
Lenka Felcmanová
Každý pátý pedagog je dnes ohrožený syndromem vyhoření. Snížený wellbeing učitelů se přitom přenáší i na žáky. Projevuje se nejen v jejich nechuti chodit do školy (a čeští žáci v této nechuti v rámci zemí OECD vedou), ale má vliv i na jejich vzdělávací výsledky. Zaměříme se na ukotvení toho, co to vlastně wellbeing je a také na základní principy, ze kterých by měla vycházet jeho systémová podpora ve školách.
Zdeňka Štefanidesová
Pokusíme se společné odpovědět na tuto otázku během krátkého zamyšlení (prostřednictvím jednoduchých aktivit a zmapováním svých pocitů). Po pár minutách si možná každý z nás pojmenuje i svou specifickou dovednost, která mu pomáhá pocit spokojenosti získat, udržet nebo dokonce podpořit u druhých.
Jiří Karen
V příspěvku popíšu svou krkolomnou učitelskou dráhu. Jak jsem si rozbil hlavu o zeď konzervativní tradice. A jak jsem to všechno vůbec zvládl?
Justina Danišová a Šárka Doležalová Křepelková
Co přináší pobyt a venkovní výuka nám učitelům? Větší stres nebo naopak větší profesní spokojenost? Jaké faktory ovlivňují rizika a benefity venkovního učení a jak se s nimi ve školách co nejlépe vypořádat? Představíme vám výzkumy i zkušenosti učitelů, kteří pravidelně venku učí.
Jan Froněk
Prakticky si osaháme „nástroje“, které nám pomohou získat duševní pohodu.Volit budeme z palety obsahující tipy pro zvládání času stejně jako zvládání nepříjemných situací a lidí.
Zdeňka Štefanidesová
Představení možností podpůrného přístupu (a to nejen v procesu vzdělávání) k sobě, k dětem i k jejich rodičům. Aktivity vedoucí k sebepoznání jako cesta k posílení všech typů odolnosti u současné generace dětí.
Simona Trávníčková
Umění dělat chyby je pro spokojený život každého z nás zásadní dovednost. Prožijete si, že chyba je kámoš, že je to nezbytná součást učení se (i učení), zjistíte, zda jste spíš zametač, sebemrskač, diletant nebo tvůrce, zažijete si cestu k osvobození se od vnitřního tlaku na dokonalost a bezchybnost. Tam jsme jako herci neustále vystavováni riziku, že se scénka – příběh – představení nepovede. A potřebujeme umět s odvahou a lehkostí „naběhnout na vidle“ – vejít do prostoru nového a neznámého, kde máme možnost užít si stejně tak vítězství jako selhání. Díky umění „happy failure“ můžeme do našeho života zvát uvolněnost, radost, lehkost a spokojenost.
Hana Pivečková
Jak se odklonit ze zajetých kolejí výuky a vydat se vyzkoušenými cestami otevřené komunikace, pestrých metod a podporujícího hodnocení, kdy se žáci učí, "i když nemusí" a spolu se svým učitelem říkají "dneska jsme si to fakt užili?" Inspirujeme se, jak toho dosáhnout i u starších žáků.
Justina Danišová a Šárka Doleželová Křepelková
Zažijte na vlastní kůži, jak snadno skrze přírodu zvýšit svou osobní i pracovní pohodu. Venkovním wellbeingem vás provedou lektorky a propagátorky hraní a učení venku.