Nabídky výukových programů na školní rok 2022/2023 ke stažení:
Jednodenní výukové programy a školní výlety pro MŠ a 1. stupeň ZŠ
Jednodenní výukové programy a školní výlety pro 2. stupeň ZŠ a SŠ
Objednávání jednodenních výukových programů na školní rok 2022/2023 bude zahájeno:
Všechny programy objednávejte telefonicky.
V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat na e-mailu jezirko(at)lipka.cz nebo na tel. čísle 545 228 567 (kontaktní osoba Světla Froncová).
Programy pro MŠ až 2. třídu ZŠ probíhají vždy od 9 do 12 hod., ostatní programy probíhají od 9 do 12.30 hod. Po domluvě lze začátek programu posunout na 8.30 hod. Na Jezírku můžeme vyučovat dvě třídy současně.
Programy pro MŠ jsou připraveny pro děti od 5 let.
Cena dopoledních programů je 150 Kč/os.
1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 letDŘEVĚNÝ SVĚT |
||||||
listopad–březen Larva brouka tesaříka provede děti od kořene až po korunu stromu a seznámí je se životem stromů a jejich využitím. V rámci programu si děti na kachlových kamnech upečou bramborové placky.
|
||||||
|
1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 letJak sedlák k žížale přišel – NOVINKA |
||||||
Sedlákovi ne a ne vyrůst pořádné brambory. Kdo mu může pomoci? Na pozadí pohádkového příběhu zjistíme, co všechno dokáže žížala, prozkoumáme život v půdě opravdu zblízka a vyzkoušíme originální pomůcky.
|
||||||
|
1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 letKDO BYDLÍ V LESE? |
||||||
Jaká zvířata můžeme potkat v lese? Vydejme se za nimi na výlet společně se strakapoudem! Zaposloucháme se do jejich hlasů, poznáme jejich obydlí a budeme hledat stopy odhalující jejich přítomnost. Součástí programu je návštěva výukového prvku představujícího noční les.
|
||||||
|
1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 letMRAVENCOVO DESATERO |
||||||
Poznejte život mravenců! Zjistěte, jak to vypadá u nich doma, k čemu mají tykadla, seznamte se s jejich pomocníky i nepřáteli. Součástí programu je prolézání modelem mraveniště.
|
||||||
|
1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 letNÁVŠTĚVA VE VČELÍM ÚLE |
||||||
duben–září Čeká nás dobrodružná výprava do světa včel! Vyzkoušíme si různá včelí řemesla, ochutnáme včelí produkty a u proskleného včelího úlu budeme pozorovat život včel.
|
||||||
|
1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 letPapoušek na větvi – NOVINKA |
||||||
listopad–březen Poradí si papoušek v zimě u nás v lese? Pomůže mu žluna, ledňáček či sojka? Seznámíme se s běžnými druhy našich ptáků a zjistíme, jak přečkávají zimu. Žáci si vyrobí lojové krmítko, které si odnesou s sebou.
|
||||||
|
1.–2. ročník ZŠ, MŠ od 5 letVODNÍK JEZERNÍČEK VYPRAVUJE |
||||||
duben–září Nahlédněte s vodníkem Jezerníčkem pod hladinu jezírka! Budeme pozorovat drobné vodní živočichy, přiblížíme si jejich život, zjistí me, jak se vyvíjí a čím se živí. Ochutnáme různé druhy vod a odneseme si vlastní výrobek.
|
||||||
|
1.–3. ročník ZŠ, MŠ od 5 letPásl ovčák ovce |
||||||
listopad–prosinec Víte, že ovce pomáhají stěhovat rostliny? A proč je dobré mít ovečky v krajině? Pohladíme si a nakrmíme živé ovečky a budeme tvořit z vlny. V adventní době máme na Jezírku zapůjčené dvě ovce z Lamacentra.
|
||||||
|
1.–3. ročník ZŠLES VŠEMI SMYSLY |
||||||
duben–září Věděli jste, že les můžeme ochutnat, očichat či osahat bosýma nohama? Společně zjistíme, že kopřiva nám jazyk vůbec spálit nemusí, připravíme si bylinkový čaj, pořádně se vyběháme při „živém“ pexesu a vytvoříme si lesní parfém. Za teplého počasí si namasírujeme chodidla na hmatové stezce.
|
||||||
|
2.–5. ročník ZŠV ZIMNÍM KOŽICHU |
||||||
listopad–březen Ani v zimě není v přírodě nuda! Vytvoříme vlastní zimní příběh, naučíme se stopovat a odlívat stopy ze sádry. Společně prozkoumáme, co zajímavého se děje v lese po setmění a že není důvod se v něm bát.
|
||||||
|
3.–4. ročník ZŠSojčí lumpárny |
||||||
listopad–březen Jak se ptačí svět přizpůsobuje drsným zimním podmínkám? A proč je dobré ptáky nejen přes zimu přikrmovat? Žáci se formou her dozví zajímavosti z ptačího světa, vyrobí si dřevěné ptačí krmítko a naučí se správným zásadám přikrmování ptáků.
|
||||||
|
3.–5. ročník ZŠBARVY ZEMĚ |
||||||
březen–říjen Kolik barev má země? Může to být červená i modrá? „Žížalí chodbou“ prolezeme do světa půdy, který prozkoumáme a ohmatáme. Naučíme se vyrábět barvy z půdy, nalovíme půdní breberky, podíváme se zblízka na žížalí štětinky a společně zjistíme, že půda není jen pro krtky.
|
||||||
|
3.–5. ročník ZŠHajný je lesa pán? |
||||||
březen–říjen Jak roste les? Žáci mají jedinečnou šanci prožít a poznat osobně celý dlouhý život stromu od semínka až po mrtvý tlející strom. Přímo v lese se seznámí s faktory působícími na stromy a les během jejich růstu. Použijí lesnickou průměrku a zjistí věk stromu. Bude se lišit růst přirozeného a hospodářského lesa?
|
||||||
|
3.–5. ročník ZŠPříroda na talíři |
||||||
duben–září Pojďte s námi ochutnat přírodu! Na čem si můžete smlsnout na jaře, na čem na podzim a čemu se oklikou vyhnout? Žáci si připraví pomazánku z jedlých rostlin. Seznámí se také s životním cyklem rostlin.
|
||||||
|
3.–6. ročník ZŠSPOLEČENSTVO PRŮSVITNÝCH KŘÍDEL |
||||||
duben–září Vypravte se s námi do světa blanokřídlého hmyzu. Víte, jaký je rozdíl mezi včelou, vosou a mravencem? A jaká je role hmyzu při opylování rostlin? Prolezeme modelem mraveniště, budeme pozorovat život včel v proskleném úle a ochutnáme včelí produkty.
|
||||||
|
3.–6. ročník ZŠVODNÍ KRÁLOVSTVÍ LESA |
||||||
duben–říjen Kde se bere voda? Kam teče, co v ní žije a jak ovlivňuje celou krajinu? Podíváme se na život v jezírku v naší zahradě: pokusíme se odchytit, pořádně prozkoumat a určit naše živočišné sousedy. V lese najdeme pramen a vystopujeme, kam dál teče.
|
||||||
|
4.–6. ročník ZŠNA KAMENI KÁMEN |
||||||
Jak se získává hliník? Proč ho recyklovat? Co jsou to fosilní paliva a jak vznikala? Seznámíme se s některými horninami a vybrané druhy prozkoumáme v terénu pomocí geologického kladívka. Dramatickou formou ztvárníme vznik života a vývoj planety Země.
|
||||||
|
4.–6. ročník ZŠPOTRAVNÍ VZTAHY A FOTOSYNTÉZA |
||||||
Průběh fotosyntézy a dýchání rostlin prožijeme v divadelní podobě. Při hře si ujasníme roli producentů, konzumentů i rozkladačů v potravním řetězci. Podle ročního období budeme pozorovat život v lesní hrabance nebo ve vermikompostéru.
|
||||||
|
5.–7. ročník ZŠVRABČÁKOVY PTÁKOVINY |
||||||
listopad–březen Čím jsou ptáci zajímaví a neobvyklí? Proč potřebují naši ochranu? Prozkoumáme, jak vypadají naši nejběžnější opeřenci, dozvíme se, jak žijí. Žáci si vlastnoručně vyrobí budku ze dřeva vhodnou pro sýkorky, aby si ji mohli umístit ve svém okolí a pozorovat hnízdící ptáky.
|
||||||
|
5.–8. ročník ZŠPo stopách šelmy |
||||||
Vydejte se s námi do světa šelem! Je libo podrbat jezevce za uchem? Vyzkoušet, jak ostré mají šelmy špičáky? Podívat se, jací živočichové se pod rouškou tmy toulají našimi lesy? Zjistíme, co umí fotopast, a společně ji nainstalujeme. V roli detektivů vyřešíme případ ztracené slepice a vyzkoušíme si, jak se žije našim rysům.
|
||||||
|
7.–9. ročník ZŠ, SŠLES A KLIMA |
||||||
Jakou má les hodnotu a jaké nám poskytuje služby? Postupně objevíme funkce lesa a budeme uvažovat o ochraně přírody z hlediska ekonomického a environmentálního. Poznatky hned uplatníme a prohloubíme při simulační hře s názvem Zábavní centrum, nebo les?
|
||||||
|
8.–9. ročník ZŠ, SŠJak se práší kolem spraší |
||||||
září–říjen, duben–červen Horniny jsou všude kolem nás. Jakou podobu jim vtiskl zub času a kam je vítr ještě zavane? Zažijeme některé geologické procesy, v terénu si horniny osaháme a oťukáme geologickým kladívkem. Vytvoříme si vlastní sbírku hornin, kterou si odneseme do školy.
|
||||||
|
Výukové programy probíhají za finanční podpory statutárního města Brna.
© LIPKA 2023