Zásady implementace metodického přístupu ACTIVE CITIZENS
Zásady implementace metodického přístupu GLOBAL STORYLINES
Zásady implementace metodického přístupu BADATELSKY ORIENTOVANÁ VÝUKA
Zásady implementace metodického přístupu ŠKOLA PRO UDRŽITELNÝ ŽIVOT
Zásady implementace metodického přístupu VENKOVNÍ UČENÍ
Vzdělávací program ACTIVE CITIZENS – metodika programu
Vzdělávací program BADATELSTVÍ: 5 kroků: Příručka pro badatele, kteří chtějí menit svět
Vzdělávací program GLOBAL STORYLINES – průvodce vzdělávacími metodikami
Vzdělávací program ŠKOLA PRO UDRŽITELNÝ ŽIVOT – Cesta labyrintem ŠUŽ (metodika), Podrobný popis aktivit (příloha metodiky), Sborník nástrojů a návodů vhodných pro participaci žáků, rozvoj pedagoga a plánování (příloha metodiky)
Vzdělávací program VENKOVNÍ VÝUKA: Metodika pro učení přírodou
Evaluační zpráva: ACTIVE CITIZENS
Evaluační zpráva: Global Storylines
Evaluační zpráva: Škola pro udržitelný život
Evaluační zpráva: Venkovní učení
Akční výzkum v profesním rozvoji učitelů (model CIVIS)
Analýza bariér omezujících práci učitele při rozvíjení odpovědného jednání žáků vůči přírodě a lidem
Analýza RVP z hlediska rozvoje kompetence k odpovědnému jednání: Oblast „Vztah k místu“
Návrh změn institucionálního rámce – doporučení, jak překonávat a snižovat bariéry
Analýza kurikula učitelských studijních programů/oborů na UHK v rámci projektu CIVIS
Sylabus předmětu Vzdělávání pro život odpovědný k lidem a přírodě (UHK)
Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí (monografie UHK)
Celoškolní přístup (metodický text pro studenty učitelství)
Interdisciplinární přístup (metodický text pro studenty učitelství)
Komunitní přístup (metodický text pro studenty učitelství)
Participativní přístup (metodický text pro studenty učitelství)
Výuka ve venkovním prostředí (metodický text pro studenty učitelství)
Činčera, J.; Valešová, B.; Doležalová Křepelková, Š., Šimonová, P., & Kroufek, R. (2019). Place-based education from three perspectives. Environmental Education Research, s. 1-14.
https://tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13504622.2019.1651826?journalCode=ceer20
Křepelková, Š.; Činčera, J.; Kroufek, R. (2019). Becoming a Global Citizen through Participation in the Global Storylines Program. Sustainability 11, 4162.
https://www.mdpi.com/2071-1050/11/15/4162
Simonova, P.; Cincera, J.; Kroufek, R.; Krepelkova, S.; Hadjichambis, A. (2019). Active Citizens: Evaluation of a Community-Based Education Program. Sustainability, 11(3), 663, 1-10.
https://www.mdpi.com/2071-1050/11/3/663
Jan Činčera, Roman Kroufek, Kateřina Marková, Šárka Křepelková & PetraŠimonová (2019): The GLOBE program: what factors influence students’ and teachers’ satisfactionwith science education. Research in Science & Technological Education.
https://doi.org/10.1080/02635143.2019.1687441
© LIPKA 2023