Nabídky výukových programů na školní rok 2022/2023 ke stažení:
Jednodenní výukové programy a školní výlety pro MŠ a 1. stupeň ZŠ
Jednodenní výukové programy a školní výlety pro 2. stupeň ZŠ a SŠ
Výukové programy probíhají od 9.00 do 12.30 hod., po domluvě lze začátek programu posunout.
Programy pro 1. stupeň ZŠ probíhají z větší části v nedaleké zahradě U Řeky a jsou realizovány za každého počasí, proto je potřeba tomu přizpůsobit oblečení žáků.
Cena: 150 Kč/žák
Programy pro 2. stupeň ZŠ a SŠ probíhají přímo na pracovišti Kamenná, využívají metody zaměřené na rozvoj kritického myšlení, schopnost formulovat postoje a diskutovat.
Cena: 120 Kč/žák
Jako novinku nabízíme výukový program v terénu Učíme se v přírodě pro žáky 4.–7. ročníků. Program probíhá mimo
pracoviště Kamenná v přírodně zajímavých lokalitách. Místo vybereme podle dostupné vzdálenosti od vaší školy.
Cena: 150 Kč/žák
Programy prosím objednávejte telefonicky.
Objednávání jednodenních výukových programů na školní rok 2022/2023 bude zahájeno pro ZŠ a SŠ 31. srpna 2022 (v 8 hodin).
Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání
pracoviště Kamenná
Kamenná 20, 639 00 Brno
T: 602 684 393, 543 420 825
Kontaktní osoba: Ludmila Chmelíková
E: ludmila.chmelikova(at)lipka.cz, kamenna(at)lipka.cz
3.–4. ročník ZŠNení včela jako včela |
||||||
Víte, že opylovat květy umí nejen včela medonosná? Na zahradě najdeme také mnoho jiných opylovačů: samotářské včely, čmeláky, pestřenky, motýly a další zajímavé tvory. Seznámíme se s jejich vývojem, navštívíme včelí bufet, podíváme se na svět jejich očima a naučíme se vyrábět úkryty a domečky. Program nabízíme od dubna do října. |
||||||
|
3.–5. ročník ZŠKdo nám bydlí v zahradě |
||||||
Je naše zahrada jenom naše? Kdo všechno tam bydlí s námi? Jak můžeme přilákat další užitečné tvory? Mají v zahradě opravdu všechno, co potřebují? Pojďme si zahrát na realitní kancelář a společně vytvořit nabídku komfortního, bezpečného bydlení a stravování pro nejrůznější pomocníky z živočišné říše. Program nabízíme od dubna do října. |
||||||
|
4.–7. ročník ZŠUČÍME SE V PŘÍRODĚ |
||||||
Pojďte se s námi učit o ekosystémech ve venkovním, reálném prostředí. Pomocí senzitivních her posílíme vztah dětí k přírodě. Badatelsky s využitím pomůcek prozkoumáme a poznáme biotop a zamyslíme se nad vlivem člověka na místní přírodu. Výukový program je postaven na třífázové metodě Venkovní výuky.
Délka programu: 4 hod. |
||||||
|
6.–9. ročník ZŠ, 1.–4. ročník SŠKDO JE ZA VODOU? |
||||||
Jednou řezanou růží z květinářství bereme Keni desítky litrů vody. Jeden kilogram hovězího masa skrývá až tisíce litrů. Kdo má vody nedostatek a kdo musí vystačit s málem? V průběhu programu se zaměříme na naši přímou spotřebu vody, pomocí případových studií se podíváme do míst s nedostatkem pitné vody, dozvíme se jaký je rozdíl mezi geografickým a ekonomickým suchem, a zjistíme co znamená pojem virtuální voda. Autorem programu je NaZemi. |
||||||
|
6.–9. ročník ZŠKlima se mění s námi I |
||||||
Úvod do tématu globální změny klimatu. Jak se projevuje a proč je tak složitá? Jak dopadá už dnes na život lidí? Jak se v tom cítíme? Je na místě strach, nebo pochybnosti? Co dělá lidstvo pro nápravu a jak se mohu zapojit já? Program je založen na informacích i osobním prožitku. Po konzultaci s učitelem je možné obsah upravit. |
||||||
|
6.–9. ročník ZŠ, 1.–4. ročník SŠNENECHME SI VODU UTÉCT |
||||||
Zaměříme se na velmi aktuální a horké téma - nedostatek vody v naší krajině, řekách, obci nebo zahradě. Pojmenujeme příčiny a budeme hledat možná východiska a příklady řešení. Součástí programu je výuka v terénu a experimentální dílna.
|
||||||
|
6.–9. ročník ZŠ, 1.–4. ročník SŠO zvířatech a lidech, velkochovech a ekofarmách |
||||||
Jak se žije slepici v kleci? Původ masa, vajec a dalších živočišných produktů je ve společnosti diskutovaným tématem. V programu odhalíme podmínky hospodářských zvířat v intenzivních velkochovech, principy ekofarem a další možnosti spotřebitelů při výběru potravin. U žáků podpoříme schopnost kriticky posuzovat získané informace, formulovat postoje a diskutovat. |
||||||
|
6.–9. ročník ZŠ, 1.–4. ročník SŠŠATY DĚLAJÍ ČLOVĚKA |
||||||
V jakých podmínkách pracují lidé, kteří se podílí na výrobě většiny našeho oblečení? Jaká je vodní a ekologická stopa našeho šatníku? Vypátráme to na cestě od semínka k hotovým džínům. Na vlastní kůži zkusíme, jak se pracuje šičkám v továrnách v Bangladéši. Povedeme diskusi o zaběhlých normách spotřeby, o současném textilním průmyslu, o našich postojích i možnostech oblékat se zodpovědněji. Autorem programu je NaZemi. |
||||||
|
8.–9. ročník ZŠKDYŽ SE ŘEKNE SEX |
||||||
Sex a sexualita jsou běžnou součástí našich životů. Ale viděli jste někdy menstruační houbu? Mohli jste si sáhnout na cervikální klobouček? Program poskytuje vhled do problematiky menstruace a antikoncepce a doplňuje ho o environmentální rozměr.
|
||||||
|
1.–4. ročník SŠ100 LIDÍ, 100 CHUTÍ |
||||||
Opravdu si jídlo vybíráme jenom podle chuti či výživové hodnoty, nebo existují i jiné motivace k výběru? Co vede lidi k veganství, vegetariánství nebo freeganství? Představíme vám specifické stravovací návyky současné populace, dozvíte se, jaká je uhlíková a vodní stopa potravin a jak souvisí naše stravování se změnou klimatu. Nabídneme příklady environmentálně příznivého stravování. |
||||||
|
1.–4. ročník SŠKlima se mění s námi II |
||||||
Globální klimatická změna v souvislostech. Jaká jsou zásadní fakta a o čem pochybují skeptici? Jak klimatická změna ovlivňuje naše životy a emoce? Co dělá lidstvo pro nápravu a jak se mohu zapojit já? Program pomůže žákům orientovat se v informacích a zdrojích. Součástí je osobní prožitek žáků. Program je založen na informacích i osobním prožitku. Po konzultaci s učitelem je možné obsah programu upravit. |
||||||
|
1.–4. ročník SŠMOBIL – CO NEVYČTEME Z DISPLEJE |
||||||
Kolik milionů nepoužívaných mobilů leží v našich šuplících? Tušíte, co všechno je skryté za jejich výrobou? Jak souvisí například s konfliktem v Demokratické republice Kongo? Program odkrývá environmentální, sociální i ekonomické problémy spojené s výrobou, spotřebou a likvidací elektroniky, kterou denně používáme.
|
||||||
|
Výukové programy probíhají za finanční podpory statutárního města Brna.
© LIPKA 2023