ZATOULANÁ KUŘÁTKA – ŠKOLNÍ VÝLET
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIProgram vychází z programu Dědečkův dvoreček.
Pomůžete slepičce najít zatoulaná kuřátka? Během hravého hledání prozkoumáme život slepic, králíků i dalších zvířat žijících na Rozmarýnku. Připravíme si pomazánku a nápoj, které ochutíme bylinkami a jedlými plevely.
Rozšířená anotace
V průběhu programu žák prostřednictvím přímého kontaktu blíže pozná slepice a králíky chované na Rozmarýnku, prožije život králíka od narození po dospělost, seznámí s jednotlivými členy slepičí rodiny, zjistí, jak vypadá vajíčko uvnitř a kdo může být pro slepice nebezpečný. V části programu pracují žáci samostatně v centrech aktivit, která opakují a rozšiřují praktickými a simulačními aktivitami znalosti o domácích zvířatech chovaných na statku. Žáci si do třídy odnesou obrázek statku s obrázky zvířat na na další práci ve škole či ve školce.
Ve volném čase zbyde chvíle na prohlídku prvků zahrady a na seznámení s domácími a exotickými živočichy, které na Rozmarýnku chováme.
Základní údaje o programu
Délka programu5.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina1. ročník ZŠ, MŠ od 5 let
Optimální počet účastníků12–30
Místo začátku a konce programu – popis místazahrada Rozmarýnku
Požadavky na účastníkypití, svačina, přezůvky a pláštěnka (v případě deštivého počasí), riziko výskytu alergenů (srst, peří)
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram má za cíl vytvářet kladný vztah k domácím a hospodářským zvířatům pomocí přímého kontaktu s nimi, učí, jak o ně ohleduplně pečovat.
VýstupyŽák/dítě:
- rozezná u králíka a slepice dospělce a jejich mláďata
- hmatem rozezná peří, vlnu a srst králíků
- dokáže vyjmenovat alespoň 3 věci, co může dát králíkovi, slepicím jako potravu
- chová se ohleduplně v přítomnosti živého zvířete
- dítě rozpozná žloutek od bílku, pojmenuje skořápku
- dítě dokáže vyjmenovat alespoň 5 produktů hospodářských zvířat, které člověk využívá.
Zařazení dle RVP
Průřezové téma- Environmentální výchova (rozvíjí porozumění souvislostem v biosféře, vztahům mezi člověkem a prostředím, podněcuje toleranci, vstřícnost a ohleduplnost ve vztahu k prostředí, přispívá k vnímání života jako nejvyšší hodnot)
Vzdělávací oblastVzdělávací oblasti MŠ:
Dítě a jeho tělo,
Dítě a jeho psychika,
Dítě a svět.
Vzdělávací oblast ZŠ:
Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence občanské
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI