Hajný je lesa pán?
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIJak roste les? Žáci mají jedinečnou šanci prožít a poznat život stromu od semínka až po mrtvé tlející dřevo. Přímo v lese se seznámí s faktory působícími na stromy a les během jejich růstu. Použijí lesnickou průměrku a zjistí věk stromu. Jak se liší růst přirozeného a hospodářského lesa?
Rozšířená anotace
Žáci poznávají růst a užitek stromu ve všech fázích jeho života i po jeho odumření, ekologické vztahy mezi organizmy a jejich provázanost. Zažijí terénní průzkum a práci s lesnickými pomůckami. Poznají důležitost hub v lesním ekosystému. Celý program probíhá mimo budovu Jezírka.
Základní údaje o programu
Délka programu3.5 hod. včetně přestávek
Cílová skupina3.–5. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–35
Místo začátku a konce programu – popis místaProgram začíná a končí na pracovišti Jezírko. Program je z větší části terénní, výuka v terénu probíhá za každého počasí.
Požadavky na účastníkyTerénní oblečení a nepromokavá terénní obuv, pláštěnka, svačina, pití.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram vede žáky k pochopení důležitosti přírodě blízkého hospodaření v lese.
VýstupyŽák/dítě:
- popíše vznik přirozeného a uměle vysázeného lesa, popíše rozdíly mezi nimi,
- vysvětlí význam tlejícího dřeva v lese,
- rozezná vybrané druhy stromů, jejich semenáčky a semena,
- uvede příklady ekologických faktorů ovlivňujících růst rostlin,
- najde houby a popíše jejich význam v ekosystému,
- uvede znaky přírodě blízkého a přírodě vzdáleného hospodaření v lese.
Zařazení dle RVP
Průřezové téma
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence pracovní
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI